La comissió informativa de Seguretat, Mobilitat, Civisme i Convivència ha donat llum verda a l’ordenança i projecte de la Zona de Baixes Emissions de Lleida
Lleida començarà a sancionar els vehicles que no compleixin amb els requisits per accedir a la primera fase de les Zones de Baixes Emissions a partir de demà, 1 de juliol. La Paeria de Lleida va iniciar la primera fase de la ZBE el passat 1 de gener de 2025, tot i que va donar una moratòria sense sancions de sis mesos i que acaba demà.
Així, els vehicles que no estiguin matriculats a la capital del Segrià o no tinguin les etiquetes ambientals 0, ECO, C i B, no podran circular per l’interior del Centre Històric i el seu entorn (10% del sòl residencial de la ciutat), delimitat per la Rambla d’Aragó, avinguda Catalunya, carrer Balmes, carrer de Príncep de Viana, Rambla Ferran, Blondel i l’avinguda de Prat de la Riba. Les sancions seran de 200 euros i podran augmentar-se fins a un 30% en cas de reincidència. És important destacar que a les mateixes vies que marquen els límits es pot circular sense restriccions, així com que les limitacions només són vigents de dilluns a divendres laborables entre les 7 i les 20 hores.
Per a la regulació de la ZBE la Paeria comptarà amb 10 punts de control amb 23 càmeres, 4 càmeres addicionals al Centre Històric i entre 3 i 5 sensors d’emissions. Cal recordar també que en aquesta ZBE hi ha exempcions que es poden tramitar entre generals i municipals amb persones amb rendes baixes, mobilitar reduïda o per a vehicles comercials i industrials.
Si la ciutadania vol consultar quin distintiu ambiental té i, per tant, si està afectat per accedir a la ZBE pot consultar el web zbe.cat/vehicles-check
Pel que fa l’aparcament, hi ha a disposició de la ciutadania pàrquings dissuasius gratuïts, així com aparcaments de baixa rotació a les zones frontera de la ZBE.
Consulta tota la informació a paeria.cat/zbe
El perímetre de la ZBE també s’anirà modificant. A partir del 2028 està previst que es modifiqui per incloure tota la part central de la ciutat, entre avinguda del Segre-Francesc Macià-Avinguda de Madrid, fins a Ronda i Príncep de Viana. Finalment, l’1 de gener de 2030, està previst ampliar-la també al barri de Cappont.
Cal recordar que el nou Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, dins del qual també s’inclou el projecte i ordenança de la Zona de Baixes Emissions, la regidora de Mobilitat a la Paeria de Lleida, Cristina Morón, va explicar que té com a objectiu arribar a un altre repartiment modal en què els desplaçaments a peu incrementin fins al 55%, amb transport públic el 20%, el 5% amb bicicleta i, la resta, amb vehicle privat.
Morón va destacar en una reunió amb empreses i entitats relacionades amb la mobilitat a Lleida que el Pla de Mobilitat Urbana posa les persones al centre per millorar la seva qualitat de vida. “Volem una ciutat més accessible, més sostenible i millor jerarquitzada. Necessitem la complicitat de la ciutadania perquè es faci seu aquest model de mobilitat i entre tots i totes fem pedagogia de com hem de compartir l’espai públic”.
El dispositiu de recerca del pescador que ahir al vespre va caure de la seva barca, ha donat fruits aquest…
Durant aquest dilluns a la tarda i fins a la mitjanit, i demà entre les 6 del matí i les…
Un any més, l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès obre les portes del balcó de la Casa de la Vila perquè…
Efectius de Bombers busquen des de primera hora d'aquest dilluns un pescador desaparegut ahir diumenge al vespre després de caure…
El Museu del Port de Tarragona tanca el curs 2024-2025 amb un total de 8.898 visites d’escolars, agrupats en 375…
LleidaJove organitza un any més una nova edició del programa “Posa’t en marxa”. Aquesta iniciativa, liderada per les tècniques del…
Esta web utiliza cookies.