Dimecres, 18 de juny de 2025
És notícia

La Diputació destina prop d’1,5 milions d’euros anuals a la promoció de més de 200 fires a les comarques de Lleida

Avatar photo
El president Joan Talarn participa en la cloenda del 32è Congrés de Fires, celebrat a Agramunt, animant els organitzadors a no perdre la singularitat local de cada esdeveniment
Congrés Fires a Agramunt
Congrés Fires a Agramunt

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va participar ahir al migdia en la cloenda del 32è Congrés de Fires que, organitzat per la Federació de Fires de Catalunya, s’ha celebrat durant dos dies a l’Espai Cívic de la localitat d’Agramunt. Talarn va destacar la importància que per a la Diputació de Lleida tenen les fires locals, destinant cada any prop d’1,5 milions d’euros als més de 200 esdeveniments firals que es celebren a les comarques de Lleida, Pirineu i Aran. “No és un suport només econòmic −ha afirmat Talarn−, és un compromís institucional i emocional, perquè creiem en les fires com a eina de cohesió, desenvolupament i visibilització del territori”.

Joan Talarn va participar en la clausura del Congrés juntament amb l’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernández; la directora general de Comerç de la Generalitat, Marta Angerri; i  la presidenta Federació de Fires de Catalunya, Coralí Cunyat.

El Congrés, que va reunir responsables de les principals fires catalanes, hva debatre sobre l’ús de la Intel·ligència Artificial com a eina per a la innovació i la millora de la competitivitat. En aquest sentit, el president de la Diputació va posar en valor l’experiència de la IAIA desenvolupada a les Borges Blanques, “una eina que des del món local mostra com la innovació pot néixer arrelada, amb sentit públic i al servei de la ciutadania”.

En diferents ponències s’han abordat els beneficis, riscos, bones pràctiques i noves estratègies que l’ús de la IA suposa per al sector firal, i Joan Talarn va advertir que “si l’èxit de les fires és la singularitat de cada una d’elles i de la població que l’organitza, té poc sentit que totes es posin a programar el mateix ‘perquè ara està de moda’… Aquest camí només ens portaria a la imitació, com aquells eixos comercials plens de franquícies sense ni una botiga veritablement de proximitat”, fent una aposta per la IA des de l’òptica que “apostem per la intel·ligència, que ja és el factor clau de les fires que s’organitzen, i sumem-li el factor artificial per fer més efectiva la difusió”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Club AS Cunit triomfa al Campionat d’Europa amb tres títols en patinatge artístic

Notícia següent
cloenda Lleida Sostenible

Més de 200 alumnes mostren els seus projectes ambientals a la cloenda de les Escoles Sostenibles de Lleida

Notícies relacionades