Dissabte, 25 de gener de 2025
És notícia

L’il·lustrador que ha creat la portada de Blackwater inspirada en la DANA: “La resposta de la gent ha estat increïble”

Avatar photo
Pedro Oyarbide, dissenyador de les portades de la saga, recapta uns 70.000 euros per a la Fundació Horta Sud
la riuada blackwater

L’il·lustrador Pedro Oyarbide, responsable del disseny de la saga Blackwater en català i castellà, ha creat una versió solidària de la portada del primer volum de la sèrie, La riuada, per ajudar els pobles afectats per la DANA que va afectar el País Valencià. L’objectiu d’aquesta iniciativa és destinar la totalitat dels fons recaptats a la Fundació Horta Sud, que està treballant per a la recuperació de les zones devastades pels aiguats.

En declaracions a l’Agència Catalana de Notícies, Oyarbide va expressar la seva sorpresa i gratitud per la gran resposta que ha tingut la seva proposta: “La resposta de la gent ha estat increïble”, va afirmar l’il·lustrador, qui va decidir emprendre aquesta acció després de participar com a voluntari a Paiporta, Sedaví i Benetússer, algunes de les localitats més afectades pel temporal.

Una portada per a la solidaritat

Oyarbide va voler adaptar la portada original de La riuada, el primer llibre de la saga Blackwater, per reflectir la realitat dels pobles valencians després de la catàstrofe. En aquesta nova il·lustració, Elinor, una de les protagonistes de la saga, apareix armada amb una pala i una escombra, simbolitzant l’esforç de neteja i recuperació dels carrers inundats. La imatge reemplaça la barca que travessava un carrer inundat de la portada original per una escena de dos personatges treballant per netejar el fang, els cotxes i els escombralls acumulats pel pas de l’aigua.

El títol original, La riuada, ha estat substituït per un missatge més personalitzat: “València és poble. Reconstruirem. No oblidarem”. Aquesta imatge, que ha estat serigrafiada a dues tintes sobre paper gris de mida A3, es ven per 50 euros a través del web que s’ha habilitat per dur a terme la campanya, i el 100% dels diners recaptats es destinaran a la Fundació Horta Sud.

L’editorial Blackie Books, que ha publicat la saga, ha jugat un paper fonamental en aquesta iniciativa solidària. Oyarbide ha destacat la implicació de l’editorial, que s’ha encarregat de la logística de la venda i producció de les làmines.

Fins ara, la venda ha generat prop de 70.000 euros, una quantitat que continuarà augmentant fins al 5 de desembre, data en què es tancarà la campanya.

Una connexió personal amb la tragèdia

El dissenyador va reconèixer que, com a resident de València, va sentir una forta connexió personal amb els esdeveniments que van seguir a la DANA. “No podia deixar de connectar tot el que havia passat amb la coincidència d’haver il·lustrat la saga”, “Quan vaig tornar a treballar vaig decidir continuar col·laborant a partir de la meva feina, adaptant i actualitzant la portada per la dana”, comenta.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Nino Marot i Verònica Solsona amb la campiona olímpica amb la selecció espanyola de waterpolo Paula Crespí a la piscina del Complex Esportiu i Sociocultural d'Encamp

Encamp es consolida com la parròquia més esportiva

Notícia següent
incendi reanimació

VÍDEO | Mor una dona en l’incendi d’un onzè pis

Notícies relacionades