Vols perdre pes? Segueix aquests 11 consells efectius

Després del retorn de les vacances, hem estat – encara més – conscients de la importància que per a moltíssimes persones té la pèrdua i control del pes. Per això, i perquè sabem que es tracta d’una tasca difícil, avui publiquem aquesta entrada.

A vegades sents que, per molt que facis, no arribes a baixar aquests quilos de més (sobretot si ets dona i ja passes dels 50 anys…). Per això, demanem a Amil López, nutricionista, doctora en farmàcia i directora de Dieta coherent, que ens ofereixi ajudi amb alguns consells.

Consells per al control de pes

1. Consumeix diàriament dues racions de verdures i hortalisses (una d’elles en forma d’amanida) i dues o tres racions de fruita de temporada, combinada amb dos tipus de fruits secs no torrats.

2. Consumeix cereals integrals.

3. Inclou tres vegades a la setmana llegums i dues vegades a la setmana peixos blaus rics en Omega 3.

4. Limita a una vegada per setmana el consum de carns vermelles i evita les processades – hamburgueses, mandonguilles, salsitxes i embotits -.

5. Evita la mantega, la margarina, la nata, les begudes ensucrades, la brioixeria industrial, les postres industrials i el sucre de taula.

6. Utilitza l’oli d’oliva verge extra com a principal grassa – quatre cullerades al dia -. I el sofregit de tomàquet – preparat a foc lent amb oli, all, ceba, porro i tomàquet -, o el pesto d’alfàbrega com a úniques salses.

7. Oblida’t de l’alcohol i, com a molt, pren una copa de vi negre durant el menjar del cap de setmana.

8. Pren-te un te detox després dels menjars principals. La guaranà estimula la pèrdua de greix i augmenta la sacietat. El te verd activa la pèrdua de greix, i alenteix l’absorció de greixos i hidrats de carboni. L’ortiga francesa és diürètica i elimina toxines a través de l’orina. I la menta i el gingebre lluiten contra la inflamació i eviten la sensació constant de fam.

9. Pren cafè sol, sense sucre ni edulcorants, dos o tres al dia com a molt.

10. Satisfà el teu paladar llaminer amb aliments rics en fibra i antioxidants: coco, xocolata negra, fruits secs o fruita fresca i de temporada.

11. Fes exercici aeròbic diàriament, mínim 30 minuts (caminar, ballar, nedar, anar amb bicicleta…), i incorpora una rutina de tonificació muscular o de pesos dues vegades per setmana per a activar el teu metabolisme.