Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
La Universitat de Barcelona (UB) ha revalidat la seva presència entre les 200 institucions acadèmiques més destacades a nivell global en l'última edició de l'Academic Ranking of World Universities (ARWU), popularment conegut com a rànquing de Shanghai. Publicats aquest dissabte, els resultats evidencien que la UB és l'única universitat espanyola situada dins el tram 151-200.
Aquesta classificació, que analitza aproximadament 2.500 universitats i ordena les 1.000 millors, situa novament al capdavant centres nord-americans, amb Harvard i Stanford ocupant les dues primeres posicions i l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) en tercer lloc.
Presència catalana al rànquing mundial
Dels dotze centres universitaris espanyols que figuren entre els 500 primers llocs, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Complutense de Madrid es troben al tram 201-300. Les universitats Autònoma de Madrid, Granada, País Basc i València apareixen entre les posicions 301-400. Finalment, la Politècnica de València, Pompeu Fabra, Navarra, Sevilla i Saragossa completen el segment 401-500.
Des de fa més d'una vintena d'anys, la UB ha ostentat un lideratge estatal gairebé ininterromput dins aquesta classificació. Tot i això, puntualitza que en sis ocasions ha compartit aquesta primera posició amb altres universitats espanyoles situades en rangs similars.
Avaluació dels indicadors científics
D'acord amb les dades del rànquing, la UB obté una puntuació destacada en quant a producció científica indexada amb un valor numèric de 47,8 punts, col·locant-se en el lloc número 137 d'aquest indicador específic. A més, millora el seu rendiment per càpita fins als 27,6 punts, situant-se així en la posició 110 a nivell mundial.
El rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, ha destacat "la millora enorme" en les seves publicacions científiques i ha reconegut l'esforç dels investigadors.