Les organitzacions agràries Unió de Pagesos (UP), el Gremi de la Pagesia, Asaja, el Manifest del Gran Urgell i la Plataforma Pagesos o Conills han decidit suspendre temporalment les protestes convocades per divendres i diumenge vinents. Aquesta decisió es va adoptar en dues assemblees celebrades recentment a Alfés (Segrià) i a Verdú (Urgell), on es va acordar aturar les mobilitzacions durant un període de dues setmanes.
A l'espera dels primers resultats del pla de xoc
Durant aquest temps, els pagesos esperen veure els efectes inicials del pla de xoc anunciat pel conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig. Aquest pla té com a objectiu reduir tant la sobrepoblació de conills com altres espècies cinegètiques que causen danys importants als cultius agrícoles.
Demanen reunió sobre la gestió de les ZEPA
A més, els col·lectius han exigit al Departament de Territori que els convoqui a una reunió per tractar específicament la gestió de les Zones d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA). Han advertit que, si aquesta demanda no es compleix, reprendran les accions reivindicatives tallant carreteres el pròxim 21 d’agost.
Talls previs a Tàrrega i Maials
L’última setmana, els pagesos van realitzar talls a la carretera C-14, concretament al seu pas per Tàrrega, tant divendres com diumenge passat durant la tarda. Aquestes accions coincidien amb l’operació sortida del cap de setmana. Els plans inicials contemplaven noves mobilitzacions aquest cap de setmana a la carretera C-12, prop de Maials.
Cert escepticisme després de reunions amb el conseller Ordeig
Dilluns al vespre es van celebrar assemblees on es va mostrar una crítica especial envers el Departament de Territori. Tot i donar un cert vot de confiança al govern català, molts pagesos van sortir amb un to escèptic després d’una reunió mantinguda amb el conseller Ordeig a Montblanc.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
