El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha instat aquest dissabte el Govern a “reaccionar” davant el clam unànime de les mobilitzacions previstes a Barcelona pel caos a Rodalies. En una atenció als mitjans abans de la primera protesta, convocada per l’ANC i el Consell de la República, Turull ha afirmat que espera que les marxes “tinguin l’impacte que haurien de tenir en qualsevol govern”, però ha lamentat que “la primera lògica” de l’executiu sigui “no molestar Renfe ni Madrid”.
Segons Turull, “el que ha de fer el Govern és ser sensible al clam. No es pot defensar el que és absolutament indefensable”, i ha aprofitat per demanar el cessament del ministre de Transports, Óscar Puente, i de la consellera de Territori, Sílvia Paneque.
El dirigent de Junts ha subratllat que “la incompetència, la desinformació i la deixadesa” del servei “no pot tenir premi” i que per això reclamen que hi hagi “conseqüències polítiques”. També ha demanat a l’executiu que “prioritzi servir els ciutadans” en lloc de “no portar maldecaps al govern espanyol, ser amic de Renfe i no servir els ciutadans catalans”.
Preguntat per les dues protestes convocades el mateix dissabte – una per l’ANC i el Consell de la República i l’altra per plataformes d’usuaris – Turull ha demanat no posar el focus en “la competició” sobre quina és la marxa “més gran”. “Es tracta que hi hagi mobilitzacions, no només avui, sinó tants dies com sigui possible”, ha afegit.
Abans de la protesta de la tarda, Turull ha insistit que Renfe “no pot liderar la solució” perquè és “l’autèntica responsable de la catàstrofe” en matèria de mobilitat a Catalunya. “Per tant, demanem lideratge i que FGC dirigeixi el servei de Rodalies a Catalunya”, ha sentenciat.
