Vehicles fent cua per pagar el peatge de Martorell. ACN
El Govern ja ha iniciat els tràmits per estudiar les diferents possibilitats encaminades a introduir un nou sistema de peatges a totes les autovies del país a partir del 2024, tal com es va comprometre amb Brussel·les a canvi de rebre els fons europeus valorats en 70.000 milions d’euros en subvencions.
La Direcció General de Carreteres, dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, ha encarregat a la consultora pública Ineco l’elaboració de nou informes per valorar un nou sistema de finançament de les carreteres, segons la documentació publicada al portal de contractacions.
El cost d’aquests serveis ascendirà a 1,4 milions d’euros i el termini establert serà de 10 mesos. Ineco ja ha contractat els serveis de KPMG Advocats per 89.000 euros per fer el servei d’assessoria i consultoria jurídica especialitzada en matèria fiscal i tributària a l’àmbit de les carreteres, com a part d’aquest contracte.
El mes de juny passat, la ministra del ram, Raquel Sánchez, va descartar iniciar el debat corresponent amb el sector per començar a dissenyar aquest pla, amb l’objectiu de donar prioritat a la situació econòmica, llastrada tant per la pandèmia com per la guerra a Ucraïna.
Tot i això, ha tornat a confirmar que s’aplicarà aquesta mesura i ha avançat que ja s’estava realitzant un estudi previ. De fet, al marge del debat que cal obrir amb el sector per consensuar el millor sistema possible, els plans per implantar el pagament per ús a les carreteres va continuar endavant.
D’aquesta manera, el 10 de juny es va formalitzar el contracte intern entre la Direcció General de Carreteres i Ineco, i el 10 d’agost passat aquesta empresa va adjudicar els serveis de consultoria a KPMG. Tots els documents apunten l’any 2024 com l’any a partir del qual “podrien” implantar-se els peatges.
ALINEAMENT AMB LA UE
El Govern defensa que aquest pla respon a les recomanacions específiques fetes a Espanya en el marc del Semestre Europeu 2019-2020 i a l’alineament amb les agendes estratègiques de la Unió Europea, la majoria de països de les quals (Itàlia, França o Portugal, per exemple) s’apliquen peatges de manera generalitzada.
Aquests contractes obren la primera de les tres fases en què s’articularà aquesta mesura. La segona serà el disseny i l’enginyeria de la solució adoptada i la tercera estarà constituïda pels serveis necessaris de suport per a la licitació de la implantació del nou sistema de cobrament.
Un dels primers elements que s’analitzaran en aquests informes serà si s’adopta un sistema de vinyetes, amb què es paga una quantitat fixa a l’any per poder circular, o de peatges, que dependrà de la distància que es recorre a cada moment.
També s’estudiarà a l’abast de la xarxa viària a tarifar, si només són les autovies estatals o també les autonòmiques (per no crear greuges territorials) o fins i tot qualsevol carretera, així com la possible progressivitat fiscal per no perjudicar els més vulnerables.
El proper diumenge 27 d’abril a les 18:30 h, el Casal Cultural la Violeta d'Altafulla acollirà un esdeveniment molt especial: Una estona amb…
El “desconeixement” del patrimoni natural del litoral tarragoní davant el canvi climàtic ha estat una de les preocupacions que s'han…
La Clara, més coneguda a les xarxes socials com a Clers, és la nova sensació del món digital. Nascuda el…
Des de bon matí, Sitges ha viscut una diada de Sant Jordi radiant. Centenars de persones han passejat pel passeig…
La diada de Sant Jordi ha estat la data escollida enguany novament per posar a la venda el mocador de…
Un total de 646.580 visitants han entrat al país durant el mes de març. D'aquests, tal com publica aquest dijous…
Esta web utiliza cookies.