A partir d’ara, el procés de sol·licitud de valoració de la dependència es farà de manera més àgil i ràpida, gràcies a la nova digitalització dels tràmits. Els sol·licitants ja no hauran de desplaçar-se al seu centre d’atenció primària per demanar un informe mèdic que s’ha de presentar a la sol·licitud, ja que els professionals valoradors tindran accés a aquesta informació a través dels sistemes digitals. Això és possible gràcies a la interconnexió dels sistemes d’informació socials i sanitaris mitjançant la creació de microvisors, una eina que facilita l’accés a les dades dels pacients des dels ordinadors dels professionals.
El Departament de Salut i el de Drets Socials i Inclusió, han desenvolupat aquesta iniciativa, que no només simplifica la burocràcia per a la ciutadania, sinó que també permet als professionals dedicar més temps a la seva tasca assistencial en lloc de gestionar tràmits administratius. Aquests microvisors permeten als treballadors socials consultar l’historial clínic dels sol·licitants i als professionals sanitaris revisar informació sobre dependència i discapacitat, tot integrant les dades de manera segura.
Aquesta millora agilitzarà notablement el procés beneficiant així un gran nombre de persones, ja que els equips de valoració de dependència gestionen més de 130.000 sol·licituds anuals. Amb la digitalització, els sol·licitants s’estalviaran el temps i el desplaçament per obtenir els informes mèdics, i els professionals tindran un accés més ràpid i eficient a la informació necessària per a la valoració de la dependència.
Aquesta actuació s’emmarca dins de la voluntat del Govern de millorar l’atenció integrada social i sanitària i de desburocratitzar l’administració, amb l’objectiu de facilitar l’atenció a persones grans, amb dependència, discapacitat o necessitats complexes.