Els sindicats USTEC, Professors de Secundària, CGT i la Intersindical han instat la consellera d’Educació, Esther Niubó, a mantenir una reunió abans de dilluns, però amb la condició que es presenti amb propostes “concretes”. En un comunicat, les organitzacions afirmen que estan disposades a “cedir” per arribar a un acord satisfactori, sempre que se superi el marc actual ja pactat.
Les entitats sindicals denuncien la “manca de voluntat de negociació” per part del Departament d’Educació durant la reunió de mediació celebrada dimecres al Departament de Treball. Asseguren que, mentre públicament es parla de mà estesa, en les trobades internes se’ls trasllada que s’han d’adherir a l’acord ja tancat “i no hi ha cap mena d'acostament” i que tampoc se’ls convoca “per a negociar res”.
Segons els sindicats, el Departament “no es vol moure ni un mil·límetre” de l’acord de mínims pactat amb organitzacions minoritàries. Consideren que aquesta actitud converteix l’administració en el “responsable directe d’agreujar el conflicte”.
En aquest sentit, adverteixen que “Mentre persisteixi l’actitud immobilista del Departament, no tenim més remei que continuar amb les mobilitzacions i fem directament responsable el Departament d’Educació del perjudici que pugui suposar la vaga per a la ciutadania i per a l’Educació del nostre país”.
Finalment, les organitzacions també han criticat els serveis mínims proposats per a les vagues, que qualifiquen d’“abusius”. Denuncien que s’està plantejant un 50% fins i tot a les escoles oficials d’idiomes, un servei que recorden que no és essencial.
