Salvador Illa participarà al 30è aniversari del Comitè de les Regions a Brussel·les

El president de la Generalitat no té previst reunir-se amb Carles Puigdemont i ho farà "quan arribi el moment"

18 de novembre de 2024 a les 08:53h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El president de la Generalitat, Salvador Illa, farà aquesta setmana el seu primer viatge internacional com a cap de l'executiu català. Serà a Brussel·les dimecres i dijous i el viatge s'emmarca en la seva participació al 30è aniversari del Comitè de les Regions. Centrarà la seva agenda en l'àmbit de les institucions europees i mantindrà trobades a nivell europeu. En canvi, no està previst que es reuneixi amb el líder de Junts i expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont. Recentment ha dit que ho farà "quan arribi el moment" i "quan toqui". El viatge coincideix amb els seus 100 primers dies com a president i serà just abans que divendres vagi a la Moncloa per reunir-se amb el president del govern espanyol, Pedro Sánchez.

Illa ha fet una ronda de reunions amb els expresidents de la Generalitat i l'únic que li queda pendent és Puigdemont. També és l'únic expresident que està actualment en actiu en primera línia política. El president de la Generalitat no tanca la porta a una reunió, però per ara no ho té previst i diu que ho farà "quan toqui". Això suposarà que en el seu primer viatge oficial a Brussel·les no aprofiti per trobar-se amb el també líder de Junts.

Aquesta setmana serà intensa pel que fa a reunions. Just després de tornar de Brussel·les, Illa viatjarà fins a Madrid per celebrar la seva també primera trobada oficial a la Moncloa com a president de la Generalitat.

Segons va avançar divendres en una entrevista a la SER, abordarà amb el president Sánchez el pla d'habitatge públic i no té previst parlar de finançament singular. També manifestarà al president espanyol la seva "lleialtat" i el seu "compromís" amb el projecte d'Espanya "plural i diversa"

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit