Salvador Illa contundent contra les "insuportables amenaces" de Trump

El president de la Generalitat celebra l'alto el foc, però crida a "redoblar" els esforços en les relacions internacionals

08 d'abril de 2026 a les 11:03h

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha qualificat d'"insuportables" les "amenaces" del president dels Estats Units, Donald Trump, d'"aniquilar civilitzacions". Ha fet una crida a "redoblar" els esforços per "recuperar el seny" en les relacions internacionals.

Illa ha assenyalat que milers de persones de tot el món paguen les conseqüències d'aquesta manera "equivocadíssima" de fer les coses. Segons ha afegit, alguns amb vides humanes i altres amb les conseqüències econòmiques.

Veu l'alto el foc com un "pas endavant"

En el marc de la inauguració del I Fòrum Municipalisme, el cap executiu català ha valorat com un "pas endavant" l'alto el foc de dues setmanes entre els Estats Units i l'Iran i desitja que sigui "definitiu".

"El primer pas per tornar a seure a taula i poder resoldre les diferències. Estem pel sí a la pau, que no és una utopia impossible", ha expressat Salvador Illa.