El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha explicat que el seu departament es prepara per a “un possible tram final” de la pandèmia de la covid-19 i recuperar la normalitat, tot i que ha destacat les dificultats de fer previsions.
En un article d’opinió publicat al diari ‘La Vanguardia’ i que ha recollit Europa Press aquest diumenge, ha dit que “la transició d’un model de vigilància d’emergència a un model actiu de vigilància sentinella” està molt avançat.
Segons ell, l’objectiu és disposar d’un sistema de vigilància d’infeccions respiratòries articulat en quatre pilars: sanitaris que recullin mostres de persones amb simptomatologia; vigilància exhaustiva dels casos; capacitat diagnòstica, i desenvolupament de models predictius.
TERME ‘GRIPALITZACIÓ’
Argimon ha rebutjat el terme ‘gripalització’, així com que el coronavirus sigui com la grip “per tot el que hem viscut” i perquè, segons ell, cap epidèmia de grip ha portat mig miler de persones a les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) en poques setmanes.
Ha afirmat que per recuperar la capacitat assistencial del sistema sanitari català “la gran prioritat és aconseguir els recursos que es necessiten”, i ha criticat els qui proposen ‘plans de xoc’ per desconeixement, diu, sobre la gestió sanitària.
El titular de Salut ha sostingut que el procés de vacunació és una “gran història d’èxit col·lectiu”, i que la tasca d’immunització de la població s’està complementant amb els casos de recuperació de la malaltia, segons ell.