Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

Salut es prepara per a un “possible tram final” de la pandèmia

Avatar photo

Argimon rebutja que el coronavirus acabi sent com la grip

El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha explicat que el seu departament es prepara per a “un possible tram final” de la pandèmia de la covid-19 i recuperar la normalitat, tot i que ha destacat les dificultats de fer previsions.

En un article d’opinió publicat al diari ‘La Vanguardia’ i que ha recollit Europa Press aquest diumenge, ha dit que “la transició d’un model de vigilància d’emergència a un model actiu de vigilància sentinella” està molt avançat.

Segons ell, l’objectiu és disposar d’un sistema de vigilància d’infeccions respiratòries articulat en quatre pilars: sanitaris que recullin mostres de persones amb simptomatologia; vigilància exhaustiva dels casos; capacitat diagnòstica, i desenvolupament de models predictius.

TERME ‘GRIPALITZACIÓ’

Argimon ha rebutjat el terme ‘gripalització’, així com que el coronavirus sigui com la grip “per tot el que hem viscut” i perquè, segons ell, cap epidèmia de grip ha portat mig miler de persones a les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) en poques setmanes.

Ha afirmat que per recuperar la capacitat assistencial del sistema sanitari català “la gran prioritat és aconseguir els recursos que es necessiten”, i ha criticat els qui proposen ‘plans de xoc’ per desconeixement, diu, sobre la gestió sanitària.

El titular de Salut ha sostingut que el procés de vacunació és una “gran història d’èxit col·lectiu”, i que la tasca d’immunització de la població s’està complementant amb els casos de recuperació de la malaltia, segons ell.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’incendia un vagó en un tren de Rodalies

Notícia següent

Tensió a Badalona per la instal·lació d’una carpa de Vox

Notícies relacionades