Els departaments de Salut i de Drets Socials han activat el Protocol d’actuació per a la comunicació de dades entre el sistema sanitari públic i la xarxa de serveis socials públics per a l'atenció domiciliària integrada. El document, vigent des de la setmana passada, busca millorar la coordinació, l’eficiència i la qualitat dels serveis així com la integració de totes dues xarxes per optimitzar recursos, establir protocols comuns i fomentar la valoració i planificació conjunta d'intervencions. L'objectiu de la inclusió d'informació clínica i social és facilitar la col·laboració entre els professionals dels dos àmbits per oferir una millor valoració de les persones i una millor atenció alhora que facilita la presa de decisions.
Un dels punts essencials, segons el Govern, radica en la informació que necessiten per poder dur a terme una valoració multidimensional i, a partir d'aquí, poder elaborar un pla d’atenció únic i prendre les decisions que hagi de dur a terme qualsevol professional de l'àmbit que intervingui en el procés d'atenció.
El nou protocol comporta també una millora de l'eficàcia i l'eficiència en l'assignació de recursos públics perquè permet disposar d'informació en relació amb tots els recursos dels quals disposa la persona i la coordinació, sense que la persona hagi de ser qui faci les gestions, sinó que es pot situar al centre de l'atenció.
D’aquesta manera es facilitarà, per exemple, la valoració integral i el Pla d’atenció únic sanitari i social per a persones amb complexitat sanitària i social o planificar les cures i atencions per a persones que requereixen atenció per part de Salut i Serveis Socials després de l'alta. La comunicació i l'intercanvi de dades entre les entitats del territori és possible a través de plataformes tecnològiques.