El Corte Inglés ha comunicat que un proveïdor extern ha patit un accés no autoritzat a algunes dades personals de clients, tot i que ha estat aclarit que aquesta informació no permet a tercers realitzar operacions ni pagaments amb les targetes d’El Corte Inglés.
Segons un comunicat oficial de la companyia, l’incident es va detectar de manera immediata gràcies als protocols de seguretat i detecció que tenen establerts. Després d’identificar el problema, l’empresa ha exigit al proveïdor que implementi mesures addicionals per evitar que situacions similars puguin repetir-se en el futur. A més, han notificat els fets a les autoritats competents per assegurar que tot el procediment es porti a terme segons les normatives vigents.
El Corte Inglés ha explicat que la informació que va ser compromesa consisteix en dades d’identificació personal, com ara noms i números de contacte, així com informació sobre les targetes utilitzades exclusivament per realitzar compres dins del seu sistema, tal com ha informat Telecinco. Malgrat l’incident, la companyia ha assegurat que aquestes dades no permeten a ningú realitzar pagaments ni operacions a través de les targetes, oferint així total seguretat als seus clients.
A més, El Corte Inglés ha volgut recordar i advertir que, en cap cas, des de la companyia contactaran amb els seus usuaris a través de mitjans electrònics ni telefònics per sol·licitar contrasenyes, codis de seguretat ni dades personals.
A la vegada, han volgut tranquil·litzar als clients transmetent que es pot continuar utilitzant les targetes amb total confiança a les botigues, a la web i a l’aplicació de l’empresa.