Després de més de set hores d’incidència, els serveis de CaixaBank i ImaginBank han estat restablerts aquesta tarda, després d’una fallada tècnica que ha deixat milers de clients sense poder operar amb els seus comptes bancaris. La interrupció ha afectat tant la banca en línia com l’aplicació mòbil, provocant dificultats per realitzar pagaments amb targeta i retirar efectiu dels caixers automàtics.
Durant el dia, els clients han expressat la seva frustració a través de les xarxes socials, on molts han informat sobre l’impossibilitat de connectar-se a les plataformes digitals. En molts casos, els usuaris rebien un missatge d’error indicant que el servei “no estava disponible”, dificultant activitats quotidianes com la compra en supermercats, gasolineres i altres establiments comercials, especialment en plena campanya de Nadal.
ImaginBank, la plataforma digital orientada a joves, també ha patit els mateixos problemes, amb molts usuaris incapaços de consultar els seus saldos o realitzar operacions. Tot i això, no van registrar incidències a l’hora de pagar amb les targetes.
Tot i que CaixaBank no ha emès un comunicat oficial detallant les causes de la fallada, només un escrit a la plataforma X, advertint que s’havia detectat una incidència a l’app i a la banca en línia. La hipòtesi d’un ciberatac ha estat descartada.
Finalment, els usuaris poden tornar a operar amb normalitat als seus comptes, després d’una jornada marcada per les dificultats i la frustració generalitzada. En cas d’incidències produïdes en el període de temps sense funcionament, Caixabank anima als clients afectats a posar-se en contacte amb atenció al client a través dels telèfons 93 887 25 25 / 900 40 40 90.