Respir meteorològic: baixa la temperatura i el risc d'incendi

Avui dimarts cap municipi de Catalunya no es troba ni en el nivell 4, de perill extrem d’incendi forestal, ni en el 3, de perill molt alt.

19 d'agost de 2025 a les 09:05h

La Generalitat ha desactivat aquest dimarts a la matinada l’alerta del Pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya (Infocat) després que el risc d’incendi hagi baixat de forma generalitzada al territori.

També s’aixequen les restriccions vigents des de dissabte i es reobren els accessos als espais naturals dels municipis afectats pel nivell 4 del Pla Alfa dels Agents Rurals.

En els darrers tres dies, les activitats esportives i altres com acampades s’han hagut de traslladar a un nucli habitat o suspendre’s en aquestes poblacions, entre altres limitacions. Segons informa Protecció Civil, aquest dimarts cap municipi no es troba ni el nivell 4, de perill extrem d’incendi forestal, ni en el 3, de perill molt alt.

En els darrers dies, l’onada de calor havia fet disparar els termòmetres i el risc d’incendi ha estat extrem en més d’un centenar de municipis de Catalunya, mentre grans focs estan devorant el nord-oest de la Península. 

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual
Veure biografia
El més llegit