L’avanç de la vacunació contra la pandèmia està acostant a marxes forçades la fi d’aquesta, però ara la pregunta que es fa la ciència i a societat és quan es podrà donar per finalitzada de manera definitiva.
El director executiu de la companyia diu, en declaracions recollides pel Mirror, que un augment en la producció de vacunes hauria de significar suficients burxades per a «tots en aquesta Terra» a mitjan pròxim any.
Bancel va dir que aviat estaran disponibles les injeccions de reforç, igual que les injeccions per als bebès. Amb la indústria de les vacunes en expansió en el seu conjunt, «haurien d’estar disponibles dosis suficients per a mediats del pròxim any perquè tots en aquesta Terra puguin ser vacunats», va assegurar.
«Aquells que no es vacunin s’immunitzaran naturalment, perquè la variant Delta és molt contagiosa», va explicar Bancel. «D’aquesta manera acabarem en una situació similar a la de la grip. Pots vacunar-te i tenir un bon hivern. O no fer-ho i córrer el risc d’emmalaltir-se i possiblement fins i tot acabar a l’hospital», va dir l’executiu.
Preguntat si això podria significar un «retorn a la normalitat» en 2022, va respondre: «A partir d’avui, en un any, suposo». Segons les xifres publicades per Our World In Data, el 44,1% de la població mundial ha rebut almenys una dosi de la vacuna contra la Covid.