Puigdemont es querella contra el jutge Aguirre i l'acusa de prevaricació i malversació

Els dirigents de Junts també demanen que s'aparti al magistrat del 'cas Volhov' d'ingerències russes

02 de juliol de 2024 a les 12:17h

L'expresident Carles Puigdemont, el cap de la seva oficina, Josep Lluís Alay, i l'advocat Gonzalo Boye han presentat una querella al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya pels delictes de prevaricació i malversació contra el titular del jutjat d'instrucció número 1 de Barcelona, Joaquín Aguirre.

També demanen la mesura cautelar d'apartar-lo del 'cas Volhov' que investiga suposades ingerències russes al procés. Les defenses dels dirigents de Junts creuen que el magistrat "instrumentalitza la creació de peces separades, amb una finalitat il·legítima i il·lícita, que no és altra que burlar el compliment de les resolucions dictades pels seus superiors jeràrquics".

"Per ara ja s'ha dictat una interlocutòria en què 13 persones il·legalment estan sent investigades i es troben a costa de l'arbitri del querellat, sense cap possibilitat de defensar-se i amb greus expectatives de veure, encara més, minvats els seus drets constitucionals", avisen els denunciants en la seva querella.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit