A partir d’avui, dilluns 12 de maig, la cadena de moda Primark ha iniciat un canvi en la seva estratègia que ha generat un gran malestar entre els seus clients habituals: començarà a cobrar per les seves bosses de paper. La notícia va arribar a través d’un vídeo de TikTok publicat per una treballadora de la companyia, on s’anunciava la nova mesura.
El vídeo, enregistrat en una de les botigues de Primark al Regne Unit, mostrava la cartelleria que informava de l’entrada en vigor d’aquest canvi. Molts es pensaven que la mesura no afectaria Espanya, però tal com s’ha publicat en diversos mitjans, finalment també s’implementarà al nostre territori.
Tot i que el motiu oficial de la mesura és la reducció de residus i la promoció de la sostenibilitat, el cert és que els usuaris han reaccionat, de manera majoritària, amb indignació a les xarxes socials.
El principal motiu d’aquestes queixes és la fragilitat de les bosses de paper que almenys fins ara oferia la companyia, que molts consideren poc resistents per justificar el seu cost. I és que molts comentaris han fet referència al fet que sovint, les bosses de l’establiment es trenquen només sortir del local. A la vegada, han estat diversos els usuaris que en to irònic, han preguntat sobre si Primark oferiria alguna compensació en cas que la bossa no compleixi amb la seva funció.
Tot i defensar la mesura com una part del seu compromís amb el medi ambient, Primark es troba enmig d’un debat sobre la seva imatge de marca, especialment a Espanya, on en indrets com Catalunya ha aconseguit una gran popularitat.
En resposta a les crítiques, Primark ha animat els clients a optar per les bosses reutilitzables de tela, disponibles des d’1,30 euros. Tanmateix, la mesura continua sent objecte de debat, i alguns es pregunten si la qualitat de les bosses justificarà realment el preu, o serà modificada.