La pluja es resisteix a marxar de Catalunya: plourà avui a Barcelona?

A partir del cap de setmana, es preveu una recuperació progressiva de les temperatures, que s'acostaran als valors habituals per a finals de setembre

24 de setembre de 2025 a les 07:48h

Les tempestes no donen treva a Catalunya. Després d’un inici de setmana ja marcat per les precipitacions, aquest dimecres els ruixats tornaran a fer acte de presència, especialment a les comarques de Girona i Barcelona, on s’espera que es repeteixin durant la tarda i també a la nit i matinada. La situació es mantindrà inestable també demà dijous en aquests mateixos sectors.

Tot i aquest ambient canviant, la previsió per divendres i dissabte és força més tranquil·la, amb poca probabilitat de pluja. En canvi, diumenge a la tarda es preveu un nou repunt d’inestabilitat amb xàfecs que podrien afectar àmpliament el territori.

Les temperatures continuen baixes per l’època a primera hora del matí. A l’interior, els valors oscil·len entre els 5 i els 10 °C, amb glaçades puntuals al Pirineu. A la costa, els termòmetres es mantenen per sota dels 15 °C. Amb tot, al migdia l’ambient serà més agradable, amb màximes que se situaran entre els 20 i 24 °C. A partir del cap de setmana, es preveu una recuperació progressiva de les temperatures, que s'acostaran als valors habituals per a finals de setembre.

Durant el matí, el cel es mantindrà en general serè, tot i que apareixeran intervals de núvols en alguns sectors com el litoral central, la Catalunya Central, el vessant nord del Pirineu i el Massís del Port. A partir del migdia, creixeran nuvolades a l’interior del quadrant nord-est i al Pirineu, que s’estendran cap a altres zones de la meitat est. A la tarda, es preveuen ruixats a les comarques gironines, al Maresme i al Vallès Oriental. A la nit, les precipitacions podrien ser localment intenses a la costa i al prelitoral de Barcelona.

Pel que fa al vent, la tramuntana bufarà amb força a l’Empordà i el mestral ho farà a les Terres de l’Ebre, tot i que s’espera que vagin afluixant a partir de mig matí. A la resta del territori, el vent serà fluix i variable a primera hora i a la nit, amb tendència a imposar-se el component oest a l’interior i el sud o est a la resta, amb intensitat entre fluixa i moderada.