Places de pàrquing exclusives per a dones per la seva ‘falta d’habilitat al volant’

Les places de pàrquing exclusives per a dones es van introduir originalment en 1990 a Alemanya i anys més tard països com Corea, Itàlia, Àustria o la Xina també la van adoptar. Ara estan arribant també a les ciutats europees per exemple a Alemanya, on en algunes regions s’ha de garantir que almenys el 30% dels estacionaments estiguin reservats per a dones.

El motiu varia segons les ciutats, però en moltes coincideix per ser una mesura de seguretat de les dones i així reduir el risc d’agressió sexual que aquestes poden sofrir en espais tancats com els estacionaments. Però en altres casos s’allunya d’aquesta raó i fa referència a les habilitats de les dones al voltant.

Per exemple, en la zona de Hangzhou a la Xina, aquestes places s’han pintat amb línies roses i dibuixos de sabates de taló o faldilles; són places per a dones fins a un 50% més grans que la resta. Segons el gerent d’aquest pàrquing tan particular, es tracta d’una mesura de seguretat per a elles per la seva “falta d’habilitat al volant” i afirma no haver rebut a penes crítiques per això, ja que és “una mesura humana presa després que moltes dones haguessin de demanar ajuda als nostres guàrdies de seguretat per a aparcar els seus vehicles”.

Moltes han estat les persones que han rebutjat aquesta iniciativa, en considerar-la sexista i degradant, ja que indirectament considera a la dona pitjor conductora, ja que les places d’aparcament ‘masculines’ estan situades en espais que requereixen major maniobrabilitat per a aparcar els vehicles.