Segons l’actualització dià ria facilitada pels Agents Rurals, aquest dimecres un total de 72 municipis distribuïts en 13 comarques de Catalunya es troben en nivell 4, que correspon a un perill extrem d’incendi forestal. Davant aquesta situació, el cos insisteix en la necessitat d’extremar les precaucions, evitar qualsevol activitat susceptible de provocar foc i complir estrictament amb les restriccions vigents per garantir tant la seguretat ciutadana com la protecció del medi ambient.
A més, hi ha 444 municipis repartits en 36 comarques que romanen sota el nivell 3, indicatiu de perill molt alt. Pel que fa als espais naturals, cinc à rees presenten accés restringit —dues més que dimarts—: Baronia de Rialb, Ribera Salada, Montmell-Marmellar, Montsec d’Ares i Montsec de Rúbies.
Reforç operatiu dels Bombers davant l’alt risc
Davant l’elevat risc d’incendi forestal, els Bombers han posat en marxa un dispositiu reforçat a totes les regions d’emergències. Segons l’anà lisi tècnica elaborada per la Unitat Tècnica del GRAF (Grup d’Actuacions Forestals), el grau de risc s’estableix en 5 sobre 6 a les regions Centre, sud de Lleida, Girona i Terres de l’Ebre. La resta del territori es manté amb un nivell 4 sobre 6.
Pla INFOCAT i previsions meteorològiques
ProtecciĂł Civil mantĂ© activa l’alerta del pla INFOCAT arran del manteniment durant tota la setmana d’un elevat perill d’incendis arreu del paĂs. Les previsions indiquen que dimecres i dijous es poden produir episodis d’inestabilitat atmosfèrica amb possibles tempestes seques i ratxes fortes de vent especialment al terç sud catalĂ .
D’altra banda, el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès avisos tant per calor intensa diürna com nocturna sense arribar a activar el pla PROCICAT per onada de calor. El pic mà xim està previst pel dijous. Aquest dimarts a la tarda els avisos són considerats baixos i afecten principalment les zones de Ponent, Alta Ribagorça, Pallars Jussà i Pallars Sobirà .
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuĂŻta
Estigues informat amb les Ăşltimes notĂcies d'actualitat
