Avui, els pagesos i ramaders tornen a l’acció. Després de la massiva marxa a Barcelona el passat febrer, aquest 3 de juny, planegen tallar les fronteres entre Espanya i França. L’objectiu és enviar un missatge fort a la Unió Europea i als governs espanyol i francès, exigint canvis en les polítiques agràries.
La protesta compta amb el suport de quinze associacions agràries de tot l’estat i d’agricultors francesos. No obstant això, Unió de Pagesos ha decidit no participar, argumentant que la mobilització durant la campanya electoral no és legítima.
Els agricultors volen aplicar les “clàusules mirall”, assegurant que els productes importats compleixin les mateixes normatives que els productors locals. També demanen millores en les lleis de cadena alimentària i garanties de seguretat alimentària.
Els talls es realitzaran en diversos punts com el Pertús, Irun i el coll d’Ares, amb afectacions a les carreteres catalanes. Aquests inclouen talls a l’AP-7 a la Jonquera, a Bossòst a l’N-230 i l’N-141, a més de l’N-145 de la Seu d’Urgell i l’N-152 de Puigcerdà.