L’oli d’oliva es desploma de preu i dispara el seu consum

La recuperació de la producció després de dues campanyes de sequera provoca una caiguda històrica dels preus

07 de maig de 2025 a les 20:30h

L’oli d’oliva torna amb força a les cuines catalanes i espanyoles. Després de dues campanyes marcades per la sequera i uns preus que el van convertir en gairebé un producte de luxe, la nova campanya 2024-2025 ha capgirat completament la situació: la caiguda dràstica dels preus ha fet que els consumidors tornin a apostar decididament per aquest aliment bàsic. Segons dades de l’Associació Nacional d’Empreses Envasadores i Refinadores d’Olis Comestibles (ANIERAC), les vendes s’han disparat un 47,15% entre gener i març, amb un total de 81,32 milions de litres comercialitzats, tal com ha publicat 20minutos.

El lideratge d’aquest creixement correspon a la categoria d’oli d’oliva verge extra, amb un increment del 64% respecte al mateix període de l’any anterior i més de 39 milions de litres venuts.

La clau d’aquest canvi ha estat l’augment de la producció, gràcies a una campanya afavorida per una meteorologia molt més favorable, que preveu una collita propera als 1,4 milions de tones.

L’anomenat ‘or verd’ sembla, doncs, que recupera el seu torn a la cuina quotidiana, i aquesta vegada sense castigar tant la butxaca. Caldrà veure si aquesta tendència es manté en els mesos vinents.