“No estem en un moment bo, al contrari, estem en un moment complicat.” Així ha començat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, la seva intervenció sobre l’evolució de la pandèmia a Catalunya.
Tot seguit, a més, Aragonès ha admès per primera vegada que l’augment “explosiu” de contagis de Covid-19 “ja està tenint impacte en els ingressos hospitalaris i, en menor mesura, en les unitats de cures intensives”.
Aragonès també ha fet una crida a mantenir les mesures de prevenció i d’autoprotecció malgrat el cansament “lògic” després de molts mesos de pandèmia, perquè “el virus no s’ha acabat, al contrari, ens està colpejant amb força”.
La gràfica de seguiment dels casos detectats i dels pacients Covid mostra com les dues línies tornen a aproximar-se, després d’haver-se desacoblat arran de l’esclat de contagis de finals de juny.
El president de la Generalitat ha comparegut davant dels mitjans de comunicació al costat del conseller de Salut, Josep Maria Argimon, des de l’Hospital de Bellvitge, que han visitat per saber-ne la situació de primera mà.
Aragonès també ha avançat que aquests pròxims dies “es prendran noves mesures per limitar la propagació del virus”, que s’anunciaran, previsiblement, entre dilluns i dimarts.
Argimon, d’altra banda, ha explicat que el Departament està acabant de dissenyar una estratègia de protecció dels professionals sanitaris que “serà al voltant de la vacunació i que s’aplicaria a partir del 19 de juliol.