Dijous, 16 de gener de 2025
És notícia

Nova estafa amb productes de Lidl que poden sortir molt cars

Avatar photo
Els estafadors utilitzen la popularitat del supermercat entre els consumidors per fer el seu agost
lidl

Lidl és una de les cadenes de supermercats més populars entre els consumidors, no només per la seva oferta alimentària, sinó també gràcies a tota una oferta de productes que engloben estris de la llar, moda, joguines i fins i tot electrodomèstics.

De fet, els electrodomèstics de Lidl, que acostumen a ser de la seva pròpia marca Silvercrest, són un dels seus atractius principals i sempre es converteixen en èxits per a la marca, com ara la seva arxiconeguda fregidora d’aire. Ara, però, un dels seus electrodomèstics s’ha convertit en el principal reclam d’una nova estafa que pot resultar perillosa per a les víctimes: una aspiradora Silvercrest.

Segons han informat els Mossos d’Esquadra, molts usuaris estan rebent correus electrònics que es fan passar per Lidl anunciant la victòria en un concurs. Els guanyadors s’enduen a casa una aspiradora de la marca pròpia de Lidl, Silvercrest, però han de clicar en un enllaç per a fer-ho. Moltes de les persones que reben aquest correu ni tan sols han participat en cap concurs de la companyia.

Una aspiradora de la marca Silvercrest de Lidl
Una aspiradora de la marca Silvercrest de Lidl

Si els usuaris cliquen en l’enllaç, que és fraudulent, corren el risc que els delinqüents es facin amb les seves dades amb intencions il·lícites i pugui patir altres intents d’estafa o fins i tot que es facin servir les seves dades per contractar altres serveis o fer despeses no autoritzades.

Per aquest motiu, la policia catalana demana desconfiar d’aquesta mena de correus i no clicar mai cap enllaç que no provingui d’una font fiable. En cas de dubte, la recomanació sempre és trucar l’empresa i assegurar-se que, efectivament, la comunicació arriba per part d’ella i no per part de tercers.

Lidl, una de les empreses preferides per a les estafes

L’èxit de Lidl entre els consumidors l’ha convertit, indirectament, en una de les marques preferides per als estafadors i ciberdelinqüents per intentar enganyar la gent. Només en l’últim any van produir-se diversos intents d’estafa fent-se passar per la companyia alemanya.

L’últim d’aquests intents es va produir fa ben poc, durant la campanya del Black Friday del passat mes de novembre. En aquest cas, els estafadors van crear una pàgina web falsa on apareixien productes suposadament de Lidl, fins i tot amb el logotip de la marca, amb sucoses ofertes de fins al 60%.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Roben més de la meitat dels dispositius per evitar accidents de trànsit instal·lats fa dues setmanes

Notícia següent
Rugby Salou

Inauguració de les noves instal·lacions de rugbi al Municipal de Salou

Notícies relacionades