Nous horaris per al corredor Madrid-Barcelona que allarguen en 25 minuts el viatge

L'empresa pública havia demanat la supressió dels últims trens del dia per poder fer manteniment

03 de febrer de 2026 a les 15:29h

Adif ha acordat amb les operadores ferroviàries del corredor d’alta velocitat entre Madrid i Barcelona —Renfe, Iryo i Ouigo— nous horaris a partir d’aquest dijous que comportaran un increment del temps de viatge d’uns 25 minuts. Així ho han informat fonts del gestor de la infraestructura ferroviària.

La modificació dels horaris s’emmarca en una reorganització del servei per facilitar les tasques de manteniment i diagnòstic de la infraestructura. En aquest sentit, i tal com ja es va anunciar dilluns, s’han suprimit els últims trens que circulaven cada dia, ja que arribaven al seu destí dins de la franja horària reservada per Adif a la revisió i reparació de la xarxa.

Segons Adif, aquestes mesures permetran “optimitzar i adaptar l’explotació” dels serveis ferroviaris i garantir que els treballadors de manteniment puguin dur a terme “les tasques habituals de manteniment” sense la circulació de serveis comercials.

Iryo ha estat una de les operadores afectades per aquests canvis i ha suprimit dos trens d’alta velocitat, un per sentit, entre Barcelona i Madrid. L’empresa ho ha anunciat aquest dimarts a través d’un comunicat difós a les xarxes socials, en el qual també s’informa de modificacions en l’oferta comercial prevista.

A més, Iryo ha posat en marxa un pla alternatiu de transport, coordinat amb Adif, que estarà en vigor entre dijous 5 de febrer i dissabte 7, tot i que la companyia adverteix que la situació s’anirà adaptant en funció de l’evolució dels treballs de manteniment.

Els trens suprimits sortien de Barcelona a les 8.45 hores i de Madrid a les 16.37 hores. Les operadores recomanen als viatgers consultar els horaris actualitzats i les possibles alternatives abans de desplaçar-se.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit