Nou episodi de temps violent a Catalunya: Alerta vermella i grau 5/6 de perill

El Meteocat alerta que, entre avui dissabte a les 14:00 h i diumenge a les 20:00 h, s’esperen xàfecs superiors als 40 mm en només 30 minuts

05 de juliol de 2025 a les 12:44h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Catalunya encadena un nou episodi meteorològic extrem enmig d’un estiu que ja està marcant rècords. Després de registrar el juny més càlid de la seva història i amb un juliol que manté temperatures pròximes als 35 °C, el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha activat aquest dissabte un avís vermell (nivell 5/6) per intensitat de pluja, especialment a les comarques centrals del país.

Segons les previsions, el front plujós s’ha començat a desplaçar pel Pirineu aquest mateix matí, deixant ja algunes precipitacions a l’Alt Urgell, Pallars Sobirà, Ripollès i Garrotxa, i pluges de menor intensitat a la Cerdanya i el Berguedà. A partir de la tarda, els núvols s’aniran estenent i afectaran pràcticament tot el territori, i a partir de les 18 hores aproximadament, hi haurà excepció d'afectació a algunes zones costaneres com el Gironès, l’Empordà i parts del Tarragonès.

Avisos actius per pluja intensa i tempestes

El Meteocat alerta que, entre avui dissabte a les 14:00 h i diumenge a les 20:00 h, s’esperen xàfecs superiors als 40 mm en només 30 minuts, amb distribució extensa dins les comarques avisades. Les més afectades pel perill molt alt (nivell 5/6) són el Berguedà, Bages, Moianès, Lluçanès i Osona, on es podrien donar també tempestes elèctriques, calamarsa i fortes ratxes de vent.

A més, una desena de comarques més —Garrotxa, Ripollès, Noguera, Pallars Jussà, Solsonès, Alt Urgell, Anoia, entre altres— es troben en nivell taronja (3/4) d’alerta per pluges, amb perill alt i risc afegit de fenòmens elèctrics en zones com Tremp o Manresa.

Risc hidrològic i mesures preventives

Aquestes pluges, combinades amb un sòl ressec per les altes temperatures acumulades, poden provocar risc elevat d'inundacions, riades sobtades i afectacions a la mobilitat. Protecció Civil demana evitar desplaçaments innecessaris, no travessar rieres ni zones inundables, i seguir les indicacions dels serveis d’emergència.

També es recomana assegurar elements a l’exterior de balcons i terrasses, i extremar la vigilància en zones rurals i de muntanya, especialment aquelles on el terreny pot saturar-se ràpidament.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo Miró
Veure biografia
El més llegit