Neix la marca transfronterera ‘Via de Riu’ per impulsar el potencial turístic als cursos del Ter, el Segre i el Têt

El projecte, finançat per fons europeus, ja ha permès invertir 2 milions d'euros per condicionar rutes i millorar hàbitats

Riu TerFONT: Imatge pròpia
Els cursos fluvials del Ter, el Segre i el Têt s’agermanen sota la marca ‘Via de Riu’ per impulsar el seu potencial turístic. El projecte, on hi participen els ajuntaments de Girona, Lleida i Perpinyà, es va engegar el 2017 i ha rebut una inversió de 2 milions d’euros (MEUR).
Gran part d’aquests diners han vingut de fons europeus i han permès condicionar itineraris –emmirallant-se en la Ruta del Ter- o millorar hàbitats i ecosistemes. Ara, amb la creació d’aquesta marca, els impulsors del projecte fan un pas més per potenciar el turisme sostenible i reivindicar els valors que els rius han tingut en el desenvolupament dels territoris. Al Ter, per exemple, es treballa perquè hi hagi més trams on s’hi puguin fer rutes amb caiac.