La portaveu del PSOE, Montse Mínguez, ha assenyalat que el president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, juntament amb la seva formació, només proposen "bloqueig institucional i retallades". Durant una intervenció a Lleida aquest dissabte, Mínguez ha puntualitzat que aquest bloqueig es manifesta en la seva "incapacitat per formar governs a regions com Extremadura, Aragó i Castella i Lleó", mentre que les retallades es vinculen amb el seu compromís d'invertir un 5% del PIB en l'OTAN.
Així mateix, ha acusat directament el líder popular d'haver-se alineat "amb els senyors de la guerra" mitjançant aquesta promesa financera. En paraules seves: "Feijóo ho ha dit sense embuts, i això suposaria automàticament la destrucció de l'estat del benestar i tornar a viure la fotografia de la vergonya d'Aznar amb els peus sobre la taula i portant-nos a la guerra de l'Iraq".
Lligams històrics del PP amb episodis controvertits
Mínguez també ha recordat que molts dels actuals dirigents del Partit Popular ja formaven part de les seves files en èpoques passades. En aquest sentit, ha destacat: "Per l'hemeroteca els coneixerem, i els mateixos que estan liderant avui el PP estaven llavors a les files del Partit Popular. Inclús Feijóo va tenir càrrecs de responsabilitat important en les administracions tant d'Aznar com de Rajoy".
El cas 'Kitchen' sota el focus mediàtic
A més, ha posat en relleu que dilluns vinent començarà el judici relacionat amb el cas conegut com a 'Kitchen', fet que segons ella genera una notable tensió dins la formació conservadora. Amb ironia, Mínguez ha manifestat: "Entenem el nerviosisme dins el PP". També ha afegit: "Estan generant molt de soroll per evitar que es parli d'un judici que hauria de suposar la vergonya més gran de la democràcia d'aquest país".
La portaveu socialista considera aquesta causa judicial com una mostra clara dels intents del partit per amagar les seves irregularitats internes: "la 'Kitchen' és el Partit Popular tapant el Partit Popular".
Ús irregular dels recursos públics segons Mínguez
Mínguez no s'ha limitat a criticar sinó que també ha descrit detalladament què implica aquesta operació policial-fiscal-policial encoberta. Ha afirmat: "Es tracta del PP utilitzant el ministeri de l'Interior, utilitzant jutges, fiscals, policies, conspiracions i totes les martingales possibles per tapar la corrupció que va suposar la Gürtel".