Des del 18 d’agost, quan Protecció Civil va posar en marxa el pla Procicat en fase d’alerta per la intensa onada de calor, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès un total de 65 persones afectades per problemes relacionats amb les altes temperatures.
L’alerta es va mantenir activa tant durant el dia com la nit fins aquest dijous a la tarda, moment en què el Servei Meteorològic ha confirmat que ja no es preveu superar els llindars de perill establerts per a les temperatures màximes i mínimes. Així doncs, s’ha procedit a la desactivació del pla.
Màximes rècord i zones més afectades
L’episodi càlid ha deixat registres superiors als 40 graus centígrads en diferents estacions meteorològiques, especialment localitzats a Ponent, les Terres de l’Ebre i el Priorat. La temperatura més elevada registrada ha estat de 41,6 graus a Vilanova de Segrià, seguida dels 41,3 graus a Vinebre, situada a la Ribera d’Ebre, i els 41,1 graus a Torroja del Priorat.
A més d’aquests punts destacats, s’han superat també els 40 graus en altres comarques com el Segrià, Pallars Jussà, Urgell, Noguera, Pla d’Urgell i Terra Alta.
Dades sobre l’assistència sanitària del SEM
D’entre les 65 persones auxiliades pel SEM durant aquest període crític pel calor extrem, un 72% van necessitar l’activació d’una ambulància per ser traslladades a centres sanitaris especialitzats. El restant 28% va rebre atenció telefònica mitjançant el servei 061 Salut Respon.
Aquestes dades posen en evidència la gravetat dels efectes que pot tenir una onada de calor prolongada sobre la salut pública i subratllen la importància dels dispositius preventius activats per les autoritats competents.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
