La inflació dels últims anys ha fet disparar els preus de molts aliments, augmentant considerablement el valor de la cistella de la compra de totes les llars catalanes.
Davant d’aquesta disjuntiva, moltes persones, especialment a les xarxes socials, s’han pres la molèstia de fer la mateixa compra a diferents supermercats per determinar quin és el més econòmic per anar a comprar.
Això és el que ha fet Sonia Sánchez González, una ‘tiktoker’ que s’ha fet popular pels seus trucs i consells sobre compres i alimentació, especialment pel que fa a ofertes i descomptes als supermercats.
Per aquest motiu, la Sonia ha visitat establiments de les tres principals cadenes de supermercats en l’àmbit estatal, Mercdona, Lidl i Carrefour, que són els que tenen més quota de mercat en general. En tots tres establiments ha comprat els mateixos productes i ha pogut comparar els seus preus, arribant a la conclusió de quin és el supermercat més barat on anar a fer la compra.
Així, la Sonia ha comprat tres productes concrets: tonyina al natural, formatge fresc batut i anacards.
Són tres productes de diferent tipologia, amb usos molt diferents i que poden complementar diferents dietes i àpats, però en tots tres casos la conclusió és la mateixa. Els tres productes són més cars a Mercadona, seguits per Carrefour, i finament per Lidl, on surten més econòmics.
- Específicament, la tonyina li ha costat 4,20 euros al Mercadona; 3,79 euros al Carrefour i 3,75 euros al Lidl.
- Pel que fa al formatge fresc batut, li ha costat 1,01 euros a Mercadona; 0,99 euros a Carrefour i 0,98 euros a Lidl.
- Finalment, els anacards li han costat 2,40 euros al Mercadona; 2,35 euros a Carrefour i 1,79 euros a Lidl.
Les conclusions, doncs, són força clares: Lidl és el supermercat més econòmic per fer la compra, mentre que Mercadona s’ha tornat en el més car.
La diferència, en alguns casos, és només de cèntims, però si es van sumant, la cistella de la compra acaba sent molt més cara a la cadena valenciana que a l’alemanya. En aquest cas, la Sonia ha pagat 7,61 euros a Mercadona; 7,13 euros a Carrefour i 6,59 euros a Lidl.
És a dir, comprant els mateixos tres productes, s’hauria estalviat un euro de diferència, així que si en comptes d’una compra de 3 productes fos de 30 productes… la diferència pot ampliar-se considerablement.