El Govern i les universitats catalanes preveuen un model híbrid de docència presencial i virtual de cara al curs 2020-2021 arran del període d’excepcionalitat a causa de la pandèmia de coronavirus.
Segons ha informat la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat en un comunicat aquest dimarts, la primera meitat del curs es desenvoluparà amb una “presencialitat restringida” que ha avalat el comitè tècnic del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat).
Així, l’activitat presencial estarà condicionada pel distanciament social obligatori a les aules, passadissos i espais comuns, així com l’ús de màscara, mesures de desinfecció i protocols de neteja, entre d’altres.
Abans de fer la matrícula del curs, tots els estudiants tindran els plans d’aprenentatge de cada assignatura que inclourà “informació sobre la metodologia i els sistemes d’avaluació”.
També es tindrà en compte els estudiants de nou accés amb la possibilitat d’endarrerir l’inici del curs, i els que tenen “necessitats socials per pal·liar els efectes de la bretxa digital”.
AVALUACIÓ
Respecte a l’avaluació, s’ha apostat pels processos d’avaluació contínua perquè consideren que “ajuda l’estudiant a fer un recorregut d’aprenentatge gradual, el reorienta i el guia a l’hora d’aconseguir competències”.
Sobre els treballs finals de grau i les pràctiques externes, han considerat vigents les recomanacions que s’han aplicat durant el segon semestre, tot i que han recomanat programar les pràctiques en “períodes no afectats per la pandèmia”.
En el cas de les pràctiques en l’àmbit de la salut, es prioritzarà el format presencial en els estudiants de grau; mentre que les pràctiques en centres educatius, l’assignació tindrà en compte els pendents del curs 2019-2020.