El FC Barcelona ha aconseguit tancar un dels acords més importants per a la seva estabilitat econòmica: un renovat contracte amb la marca esportiva Nike, que permetrà al club blaugrana millorar significativament els seus ingressos durant la pròxima dècada. El president del club, Joan Laporta, va tancar aquesta negociació a través d’una reunió extraordinària i telemàtica de la Junta Directiva que va tenir lloc aquest divendres, on els directius van ratificar un acord verbal ja existent entre les dues parts, segons va informar RAC1.
L’acord amb Nike implica una ampliació del vincle fins a l’any 2038, i suposa un augment considerable dels ingressos per al Barça. Es preveu que els ingressos augmentin en 48 milions d’euros entre els anys 2024 i 2028, i entre 58 i 60 milions d’euros a partir de 2028 fins al 2038, en comparació amb les condicions actuals. A més, el contracte inclou una prima de renovació propera als 100 milions d’euros que s’inclourà de forma prorratejada durant els pròxims anys.
Laporta: “Serà el millor contracte del món del futbol”
En declaracions recents, Joan Laporta va afirmar que aquest acord serà el millor contracte de l’esport mundial, destacant la importància d’obtenir les millors condicions possibles per al club. “Vam poder signar-lo al mes d’agost, però no ho vam fer perquè volíem el millor contracte. Vam anar al mercat a buscar una millor oferta, la vam aconseguir i Nike la va igualar. Estem acabant de negociar i aviat s’anunciarà oficialment. Serà per 10 anys”, va comentar Laporta fa poc més d’un mes.
Tot i que l’acord encara no és oficial, tot apunta a que serà anunciat en breu. Aquesta renovació és vista com una gran victòria per a Laporta i la seva directiva, ja que podria suposar un alleujament important per a les finances del club, que fins ara han patit per la falta d’ingressos suficients per poder fer fitxatges i registrar jugadors.
Un contracte estratègic per al futur del club
L’acord entre el Barça i Nike suposa un contracte estructural que ajudarà a sanejar les comptes del club a llarg termini. Amb aquesta nova aliança, el Barça no només millorarà els ingressos, sinó que també estarà més a prop de recuperar la regla 1:1 per a la inscripció de jugadors, una de les prioritats de la junta directiva per al proper mercat de fitxatges. A més, aquest acord permetrà inscriure definitivament jugadors com Dani Olmo i Pau Víctor, que actualment només estan donats d’alta a LaLiga fins al 31 de desembre d’aquest any.
Segons el que ha avançat RAC1, aquest nou contracte amb Nike podria generar uns 120 milions d’euros per temporada al Barça, amb un total de més de 1.700 milions d’euros en els pròxims 14 anys. El contracte s’estructura en dues parts: entre 2024 i 2028, i entre 2028 i 2038, amb un signing bonus que rondaria els 158 milions d’euros, que es prorratejarà durant tot el termini del contracte.
Nike iguala l’oferta de Puma
Un dels elements més interessants de la negociació és que el Barça va obtenir un permís especial de Nike per explorar altres ofertes, ja que el contracte actual no permetia aquest moviment fins al 2026. En aquest context, el club va rebre una oferta oficial i vinculant de Puma, que va ser traslladada a Nike, que finalment va decidir igualar-la per garantir la continuïtat de la seva associació amb el club blaugrana. A més, Nike també ha acceptat que el Barça es quedi amb la gestió de l’e-commerce i del monobranding, un aspecte important en l’estratègia comercial del club, que ja ven els seus productes de manera independent a través de la seva plataforma en línia.