José Elías, el multimilionari badaloní propietari de la cadena de congelats La Sirena, ha publicat un post a Instagram on es mostra molt crític amb les ajudes públiques a les persones a l'atur.
Elías explica en el post que els més grans de 45 anys amb un atur prolongat viuen de les ajudes i no volen treballar. Segons Elías, quan se'ls ofereix feina les empreses els paguen allò que marca el conveni i, argumenta, el preocupant és que l'ajuda compensi per no haver de treballar.
Si tu pots viure d'una ajuda i estàs prou còmode per no haver de treballar... i tampoc crec que les empreses puguin pagar gaire més, acaba reblant l'empresari.
Les declaracions d'Elías s'emmarquen en una visita que ha fet per la Xina d'on, assegura, ha tornat fotudament preocupat. Ara entenc per què estem a la ruïna, ha assegurat. A Espanya ja no tenim capacitat de producció, explica l'empresari badaloní. Ara només ens queda servir copes i fer llits, rebla Elías.
EMPRESARI D'ÈXIT I CONTROVERTIT
José Elías Navarro és l'impulsor d'Audax Renovables des d'on ha inveritt agressivament en el sector energètic i de distribució. Ha acumulat fortuna ràpidament i ha estat envoltat de controvèrsies per la seva gestió empresarial, moviments societaris opacs i el seu estil expansiu, que li ha valgut crítiques tant del mercat com de reguladors.
També ha estat relacionat amb operacions financeres d’alt risc i disputes amb socis i treballadors, que han alimentat la seva fama de personatge incòmode i polaritzador.
Es va convertir en màxim accionista de La Sirena en una etapa en què la companyia arrossegava dificultats financeres. La seva entrada va generar debat perquè va aplicar una estratègia de control molt directa i ajustos contundents amb l’objectiu de redreçar el negoci.