Dimarts, 17 de juny de 2025
És notícia

Johnson&Johnson atura “temporalment” l’assaig de la vacuna contra la Covid per la malaltia “inexplicable” d’un pacient

La companyia nord-americana afirma que els esdeveniments adversos són "una part esperada" de qualsevol estudi clínic

Johnson&Johnson ha aturat “temporalment” l’assaig clínic de la vacuna contra la covid-19. La companyia ha informat en un comunicat que ha detingut temporalment l’administració de dosis en tots els assaigs clínics candidats a la vacuna, inclòs l’Ensemble que es troba en fase 3, “degut a una malaltia inexplicable en un participant”.

Aquesta malaltia està sent revisada i avaluada per la Junta de Monitoratge de Seguretat de Dades independent d’Ensemble, així com per metges interns de la companyia. Johnson&Johnson ha assegurat que els “esdeveniments adversos” són “una part esperada de qualsevol estudi clínic”, especialment en estudis grans com ho és l’Ensemble.

En aquest sentit, ha defensat que a la tenen pautades totes les passes a seguir i això garanteix que els estudis puguin aturar-se si s’informa d’un “esdeveniment advers greu inesperat” i fer així una revisió curosa de tota la informació mèdica abans de decidir si reiniciar l’estudi.

D’altra banda, ha apuntat que cal respectar la privacitat del pacient afectat, sobre el que s’està recollint tota la informació sobre la malaltia que pateix abans de compartir més informació al respecte.

Per últim, ha indicat que aquests tipus d’esdeveniments no són infreqüents en els assaigs clínics i es pot esperar “raonablement” que augmenti el número d’aquests fets amb un gran nombre de participants. A més, no és evident ràpidament si el participant ha rebut placebo o el tractament de l’estudi.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Govern i les universitats acorden reduir l’activitat als campus

Notícia següent

Prop de 5.000 persones assisteixen al Festival Internacional Blues de Cerdanyola

Notícies relacionades