El Centre d’Iniciatives per a la Reinserció (CIRE) ha posat en marxa, durant el mes de juliol i fins la primera setmana d’agost, el projecte “Stand Up”, una iniciativa innovadora orientada a potenciar les competències comunicatives dels joves interns mitjançant el llenguatge del stand-up comedy, els monòlegs humorístics.
Amb aquest projecte, el CIRE –l’empresa pública del Departament de Justícia i Qualitat Democràtica que ofereix formació, treball i inserció laboral a les persones internes– treballa l’autoconeixement, la improvisació i la creativitat per millorar les habilitats transversals vinculades a la cerca de feina: la comunicació assertiva, la capacitat de transmetre idees amb claredat i la gestió d’entrevistes o situacions d’estrès. El format permet fer-ho des d’una eina poderosa i terapèutica: els monòlegs de caire humorístic.
En paraules del director del CIRE, Daniel Ortíz: “Aquest curs pretén millorar l'empleabilitat i la capacitat d'inserció del col·lectiu de joves de 18 i 24 anys, que ja no són menors però que presenten moltes vegades unes dificultats especials i de vegades queden mig oblidats”. Ortíz, considera que “per fer això és imprescindible innovar i desenvolupar tècniques noves, i aquest curs s'ha centrat en el que són les habilitats toves, les soft skills, com són la comunicació, l'empatia, la gestió de l'estrès o la intel·ligència emocional, qualitats totes elles imprescindibles en el context laboral actual”.
El projecte s’adreça a joves d’entre 18 i 24 anys del CP Joves, amb un nivell mínim de lectoescriptura, que vulguin desenvolupar recursos personals per afrontar amb més èxit processos laborals i administratius. El programa es desenvolupa en 24 sessions de 2 hores, repartides en 6 setmanes. Es treballa en grups reduïts de màxim 8 participants i culminarà amb la presentació d’un monòleg en viu de cada participant.
La iniciativa compta amb Tomàs Fuentes com a formador, guionista i comediant reconegut amb una sòlida trajectòria a mitjans com TV3, El Terrat o RAC1. Ha estat guardonat amb tres Premis Ondas per la seva tasca en diversos programes i com a copresentador del conegut videopodcast ‘La Ruïna’.
L’objectiu final de “Stand Up” és trencar barreres, fomentar l’empatia, donar eines útils per a la inserció laboral i millorar la confiança dels joves a través d’un recurs tan potent com és l’humor.