Indignació a les andanes de Rodalies: “No entenc per què aguantem aquesta situació”

Els usuaris lamenten la nova jornada de greus afectacions a Renfe

Diverses persones pregunten al personal de Renfe sobre els trens disponibles, durant la segona jornada de vaga de maquinistes. ACN

La Carmen Foncubierta dijous al matí va trigar quatre hores per fer un recorregut en tren que normalment dura una hora. A la nit, va decidir tornar a casa amb autobús davant de la manca d’alternatives. Aquest divendres al matí, pensava que “la cosa estaria més tranquil·la i controlada” però quan ha arribat a Sants s’ha indignat veient que tot “està exactament igual”.

“Estic molt enfadada, no entenc per què no es fa res i aguantem aquesta situació”, diu a l’ACN. La Núria Izcurua va tenir “bronca” a la feina perquè va arribar tard i admet que no ha aconseguit reclamar res: “Ni compensacions ni hòsties”. Renfe informa que només pot prestar el 42% del servei previst aquest matí perquè els maquinistes “incompleixen” els serveis mínims.

La Verónica Fernández és una altra usuària de Renfe que aquest matí intentava agafar un tren en la segona jornada de vaga. Tot i que havia arribat a Sants abans de les 7 del matí, a dos quarts de nou encara era al vestíbul de l’estació intentant esbrinar quan podria fer el viatge.

“No surt cap tren cap a Sitges, no ho veig bé”, ha assegurat a l’ACN. “Tot el que estan fent no servirà de res, faran el que voldran, és una burrada”, ha lamentat, descrivint com una “vergonya” la situació actual. Segons ella, s’ha de poder fer vaga, però calen “unes hores” de servei mínim perquè la gent pugui anar a la feina i es pugui organitzar.

La Verónica també ha mostrat dubtes sobre si podrà rebre una compensació pels diners del bitllet. “En teoria diuen que sí, que ens tornaran els diners, però falta que sigui veritat”, ha explicat, afirmant que a alguns usuaris els deriven a cobrar a altres estacions. La Núria, de fet, ha explicat que dijous va tenir problemes per intentar cobrar un reemborsament, i no ho va aconseguir. “Em van marejar, d’Adif a atenció del client, i al final, res”, ha lamentat.

Per la Carmen, cobrar el bitllet “no compensa” les quatre hores que va perdre ahir esperant el tren, ni les que podria destinar avui a arribar a la feina. En el seu cas, ha dit, no va tenir problemes pel fet d’arribar tard, però creu que altres persones no van tenir tanta sort. “Ahir, el maquinista va deixar gent aquí que anava a l’aeroport i que es van haver de buscar la vida. És indignant, però no passa absolutament res”, ha lamentat.

Aquest matí, les afectacions continuaven a les principals estacions de Renfe. Agents de la companyia intentaven explicar als usuaris les possibles opcions disponibles, i recomanaven esperar al vestíbul abans de baixar a les vies, ja que les pantalles d’informació no sempre funcionaven o portaven informació errònia. Alguns usuaris, visiblement molestos, han expressat la seva indignació al personal a peu d’andana.

Des de la direcció de Rodalies, Mayte Castillo ha demanat disculpes als usuaris i ha apel·lat a la “responsabilitat” dels maquinistes per complir els serveis mínims. Renfe ha avisat que podria emprendre accions contra els treballadors que no han acudit al seu lloc de feina tot i formar part del dispositiu de serveis mínims. Segons el sindicat Semaf, el problema és que Renfe no va notificar correctament als conductors la carta de serveis mínims.