Els Mossos d’Esquadra van detenir aquest dijous a la tarda un jove de 16 anys a Bellmunt d’Urgell (Noguera) com a presumpte responsable dels canals de Blocus a la demarcació de Lleida, en una actuació que ha provocat la reacció immediata del president de la Generalitat, Salvador Illa.
Després de conèixer la detenció, Illa es va pronunciar a través de la xarxa social X i va advertir que "no hi haurà impunitat davant la violència".
La detenció del presumpte responsable dels canals de BLOCUS a Lleida demostra que no hi haurà impunitat davant la violència.
— Salvador Illa Roca (@salvadorilla) October 29, 2026
Actuarem sempre amb serenitat, aplicant la llei i garantint la seguretat de tothom.
Qui promogui actes vandàlics i atacs a la policia n’haurà d’assumir… https://t.co/JBIMzaDG90
En el mateix missatge, el cap de l’executiu català va afegir que "qui promogui actes vandàlics i atacs a la policia n’haurà d’assumir les conseqüències".
Resposta institucional i suport als Mossos
Illa també va remarcar que l’administració actuarà "sempre" amb "serenitat", aplicant la llei i "garantint la seguretat de tothom", en una resposta que ha volgut situar dins el marc de la fermesa institucional davant aquests fets.
El president va aprofitar igualment per agrair la tasca "important" dels Mossos d’Esquadra i va subratllar que la seva actuació ha fet "fer possible aquesta detenció".
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
