El primer secretari del PSC, Salvador Illa, ha demanat a Junts que estigui “a l’altura dels resultats i de les circumstàncies“. “No crec que la gent demani repetir eleccions”, ha afegit en una entrevista a Rac 1.
I és que per investir el líder del PSOE, Pedro Sánchez, caldria el vot a favor d’ERC i Bildu, i que Junts s’hi abstingués. Illa considera que el resultat “molt rellevant” del 23-J “avala” la política del diàleg pel que fa a l’encaix entre Catalunya i l’estat espanyol, i descarta l’autodeterminació i l’amnistia.
“Hi ha una pedra angular que és el respecte a l’estat de dret“, ha argumentat. Pel que fa a la Generalitat, creu que “no és moment de tenir un govern dèbil” però respecta que Pere Aragonès no vulgui convocar eleccions.