Dilluns, 23 de juny de 2025
És notícia

El Govern destinarà 20 milions d’euros en millorar centres per a gent gran

Avatar photo
Es volen modernitzar equipaments, adequar plantilles i oferir nous serveis als usuaris, així com la creació de 500 noves places
El president de la Generalitat, Salvador Illa, amb avis de la residència Can Comelles d'Esparreguera

La Generalitat ha dissenyat un pla de xoc amb més de 20 milions d’euros per modernitzar els equipaments per a gent gran. Els diners aniran destinats tant a residències com a centres d’atenció diürna per a gent gran i persones amb discapacitat.

El pla inclou 5 milions d’inversió en tecnologia, 9,2 milions per obres en més de 60 centres de tot el país i 5 milions més per a la creació de 504 noves places.

El Govern admet que els centres actuals són antics i no s’adapten ni a les necessitats actuals ni a la normativa, per la qual cosa cal una inversió important per modernitzar-los i fer-los eficients. A banda, es considera urgent ampliar el nombre de places públiques, treballant amb els ajuntaments tot i les limitacions pressupostàries actuals.

El pla l’anunciarà aquest dissabte el president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, en una visita a la residència Can Comelles d’Esparreguera (Baix Llobregat) amb l’alcalde de la ciutat, Juan Jurado.

El pla de xoc inclou un pla de millora de la qualitat de les residències, amb actuacions als centres de la Generalitat per millorar la gestió i la qualitat del servei. Es preveu la incorporació de tecnologia, l’adequació de plantilles, la formació del personal directiu i un pla d’obres urgent. Amb més de 14 milions d’euros es busca adaptar els centres als nous reptes.

En concret, es destinaran 5 milions de fons europeus a tecnologia i 9,2 milions per a obres urgents en més de 60 residències per resoldre les mancances materials més urgents dels centres prioritzats pel Departament de Drets Socials entre aquest any i el 2026.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Mossos d'Esquadra

Macrodispositiu dels Mossos amb detinguts a Salou, Tàrrega, Vilanova, Tortosa i altres ciutats catalanes

Notícia següent
Els pilots de TR1 que competiran a Sant Julià de Lòria

El campionat d’Espanya de Trial de Sant Julià de Lòria comptarà amb 146 pilots

Notícies relacionades