Divendres, 7 de febrer de 2025
És notícia

El Govern compra 743 pisos per 72 milions d’euros per llogar-los a famílies desnonades

Avatar photo
Paneque ha destacat que és la compra “més gran” feta pel Departament mitjançant la modalitat del tempteig i retracte
El secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana, Víctor Puga, durant la reunió amb la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque

La consellera de Territori i Habitatge, Sílvia Paneque, ha anunciat aquest dimecres que la Generalitat ha exercit el dret de tempteig i retracte sobre 743 habitatges que fins ara eren propietat del fons Divarian per 72 milions d’euros. Es tracta d’habitatges repartits arreu de Catalunya, dels quals 487 es troben a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Els pisos aniran destinats a famílies procedents d’execucions hipotecàries i que actualment estan acollides al programa Reallotgem. Paneque ha destacat que és la compra “més gran” feta pel Departament mitjançant la modalitat del tempteig i retracte i ha afirmat que amb aquesta operació es cobreix la meitat de la demanda del programa ‘Reallotgem’.

La consellera ha celebrat que amb aquesta mesura es donarà “tranquil·litat” a les persones que viuen en aquests habitatges i ha comentat que amb aquesta operació la Generalitat s’estalviarà uns 6 milions d’euros anuals.

Fins ara, la Generalitat posava la diferència entre el lloguer del preu de mercat, ja que pagava l’import al fons, però després cobrava el lloguer social al llogater, que venia determinat en funció dels seus ingressos.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un kamikaze provoca un accident i deixa un motorista ferit greu a l’Empordà

Notícia següent

Tres Tombs a Sant Joan Despí: horari i recorregut

Notícies relacionades