Diumenge, 26 de gener de 2025
És notícia

El Govern pretén mantenir les tarifes bonificades del transport públic

Avatar photo
El govern espanyol encara no ha confirmat la situació sobre la continuïtat de les bonificacions, que aquest 2024 han cobert el 50% dels bitllets dels serveis de Rodalies i transport interurbà
Sílvia Paneque en roda de premsa

A mesura que s’acosta el 2025, encara no hi ha una decisió ferma sobre les tarifes del transport públic per a l’any vinent. Tot i que es considera poc probable una nova pujada de les tarifes, ja que les últimes van ser aplicades a principis de 2024, la incògnita se centra en les bonificacions actuals, que el govern espanyol, en principi, no perllongaria més enllà del pròxim Cap d’Any, encara que sense una confirmació oficial via Consell de Ministres.

Les bonificacions actuals, per exemple a Barcelona, que beneficien abonaments com la T-Jove i la T-Usual amb un descompte del 50%, són finançades en part pel govern espanyol i en part per l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Així, el 30% del descompte prové de l’Estat i un 20% de l’ATM. En aquest context, la consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ha indicat que, de cara al 2025, aquestes bonificacions podrien mantenir-se, almenys parcialment. De ser així, els beneficiaris veurien una pujada significativa de les tarifes, ja que s’eliminaria el descompte estatal del 30%.

Per exemple, la T-Usual, que actualment té un preu de 42,70 euros, es reduiria a 21,35 euros amb la bonificació, però si s’elimina la part estatal, el preu passaria a ser de 34,16 euros. De manera similar, la T-Jove, que costa actualment 85,40 euros, es quedaria en 42,70 amb la bonificació, però el preu s’incrementaria a 68,32 euros si es retira el descompte del 30% aportat per l’Estat.

Pel que fa a 2026, Paneque ha explicat que caldrà replantejar les bonificacions per adaptar-les a les necessitats actuals. Segons ha indicat, el govern pretén mantenir les bonificacions, però limitant-les a determinats col·lectius, com els joves o aquells que utilitzen el transport públic per motius laborals o geogràfics. A més, la consellera ha destacat que durant 2025 es farà una anàlisi per estudiar quin impacte tindrien aquestes modificacions sobre els comptes de la Generalitat.

D’altra banda, el govern espanyol encara no ha confirmat la situació sobre la continuïtat de les bonificacions, que aquest 2024 han cobert el 50% dels bitllets dels serveis de Rodalies i transport interurbà, amb un 30% a càrrec de l’Estat i un 20% de les comunitats autònomes o les administracions locals. Tot i aquesta incertesa, el govern català aposta per mantenir les bonificacions almenys durant 2025, a l’espera de saber quina serà la postura final de l’executiu central.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
assamblea-accio-andorra

Acció per Andorra reflexiona sobre l’acord amb la UE i l’habitatge

Notícia següent
reunió Paeria Lleida Aqualia

Paeria i Aqualia treballen per la modernització de la xarxa d’aigua de Lleida

Notícies relacionades