Diumenge, 20 d'abril de 2025
És notícia

Espadaler participa en l’acte del trencament del dejuni del Ramadà

Avatar photo
L’Iftar commemora el sopar que trenca el dejuni diari durant el mes de Ramadà, un dels cinc pilars de l’islam

El conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, ha participat aquest vespre en el trencament del dejuni del Ramadà, conegut com a Iftar, en un acte celebrat a la Llotja de Mar de Barcelona. L’esdeveniment ha reunit destacades personalitats i entitats com Mohammed Chaib Akhdim, president de la Fundació Ibn Battuta; Mohamed El Ghaidouni, president de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya; Charif Cherkaoui, cònsol general del Regne del Marroc Carlos Prieto, delegat del Govern de l’Estat a Catalunya; Albert Batlle, tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona; i Ramon Bassas, director general d’Afers Religiosos.

Durant la seva intervenció, Espadaler ha expressat el seu agraïment a la Unió de Comunitats Islàmiques i a la Fundació Ibn Battuta per l’oportunitat de participar en aquest acte, afirmant: “L’Iftar és un moment important que convida a la reflexió (…) Que actes com aquest tinguin les portes obertes a persones d’altres comunitats serveix per conèixer-nos millor. Perquè només es pot arribar a estimar allò que es coneix”.

El conseller també ha volgut posar en relleu que en els diversos parlaments que han succeït al trencament del dejuni s’hagi demanat la pau: “Aquesta pau que anhelem comença per baix, per sembrar la convivència amb actes com aquest. Una convivència que el Govern de la Generalitat ve sembrant des de fa molts anys”.

“Som molt conscients del valor positiu que aporta el fet religiós. Moltes vegades s’intenta estigmatitzar i és una barbaritat. El fet religiós aporta els valors del respecte, de la solidaritat i de la convivència. Uns valors que desitjo que ens acompanyin no només la resta del Ramadà sinó tot l’any”, ha reblat Espadaler per tancar la seva intervenció.

L’Iftar, que commemora el sopar que marca el trencament del dejuni diari durant el mes sagrat del Ramadà, és un dels cinc pilars de l’islam. L’acte ha consistit en un sopar acompanyat de música tradicional islàmica i les intervencions de les autoritats i organitzadors.

Més de mig milió de persones musulmanes a Catalunya

A Catalunya, es calcula que hi ha més de 500.000 persones de confessió musulmana i al voltant de 325 oratoris islàmics, segons les dades del Mapa Religiós de la Direcció General d’Afers Religiosos. Aquesta celebració s’afegeix a les moltes iniciatives promogudes arreu del territori català, on les comunitats musulmanes organitzen iftars oberts al veïnat com una mostra d’amistat i convivència.

L’acte de Barcelona ha estat organitzat conjuntament per la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya, principal federació islàmica del territori que agrupa prop del 50% de les comunitats islàmiques; la Fundació Ibn Battuta, entitat sense ànim de lucre que fomenta la integració cultural i social; i l’Institut Europeu de la Mediterrània, un think tank especialitzat en les relacions euromediterrànies i integrat per la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d’Afers Exteriors i l’Ajuntament de Barcelona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
pobla-mafumet-relats-breus

La Pobla de Mafumet obre el termini per participar en el 6è Concurs de relats breus

Notícia següent
jordi-sabate-malaltia-ela

Intenten robar al carrer a Jordi Sabaté, activista pels drets dels afectats d’ELA

Notícies relacionades