Si aquest mes de gener has rebut una factura del gas més elevada de l’habitual, potser no estàs sol. Alguns clients d’Endesa han detectat anomalies en els rebuts, relacionades amb errors en la facturació. La companyia ha reconegut que ha comès un error en les factures de gener, afectant “desenes de milers” de clients, tot i que no ha detallat una xifra exacta.
Tal com ha explicat 324, Endesa ha explicat que el problema rau en la regularització de consums, un procés habitual per ajustar els consums estimats als valors reals. No obstant això, en aquest cas, les regularitzacions s’han aplicat a clients que ja tenien les factures en ordre, el que ha provocat càrrecs indeguts.
Com a resultat, molts usuaris s’han trobat amb quantitats més altes del que és habitual en la seva factura. Aquest increment pot ser confús, ja que, tot i que el preu del gas ha pujat i el consum ha augmentat pel fred, l’error d’Endesa ha fet que els rebuts siguin encara més elevats.
Com saber si et veus afectat?
Per identificar si ets un dels afectats per aquest error, revisa la teva factura. Si hi apareix el concepte “quota de regularització del consum”, podries estar pagant de més a causa d’aquest problema. La companyia ha afirmat que ja està treballant per corregir les factures errònies i que els clients rebran un reemborsament del que han pagat indegudament. En aquells casos en què la factura de gener no s’ha enviat encara, els clients rebran l’import ajustat al seu consum real.
Què cal fer si hem rebut una factura incorrecta?
Des de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recomanen no retornar el rebut per evitar possibles problemes futurs, tal com assegura el mateix mitjà. Si es retorna el pagament, podríem acabar figurant en un fitxer de morosos, ja que, en fer-ho, no estem pagant ni la quantitat incorrecta ni la que realment hem consumit.
Si ja has decidit retornar la factura o ho fas en el futur, és important enviar un correu electrònic a Endesa per explicar els motius de la devolució, i recomanen en cap cas, fer-ho per telèfon, ja que no queda constància del consultat.