En un altre ordre de qüestions, pel que fa a les demandes espontànies dels veïns, la principal reflecteix la preocupació sobre la neteja de carrers i l’entorn, seguit de la seguretat, que passa de tercera asegona preocupació respecte a fa un any. El tercer aspecte és disposar de més zones verdes, parcs i jardins, que puja set punts en comparativa a les dades del 2019. Pel que fa a les problemàtiques que se’ls suggereixen, la seva preocupació principal són els assumptes econòmics i socials.
Com a prioritats per a enguany, els enquestats han posicionat el compliment de les mesures de seguretat, seguit per la millora de la sanitat en un 25,1% i més netedat dels carrers (16,1%) i més ajuts socials (15,2%). De forma suggerida la mesura que genera més consens és més control a les residències d’avis per garantir-ne la qualitat en el servei. I els enquestats en un 67% consideren que les residències haurien de dependre de Sanitat i no de Serveis Socials.
L’estudi també conclou que els ciutadans puntuen amb una nota mitjana de 6,37 (sobre 10) els 16 serveis que han prestat i/o coordinat els ajuntaments durant el període d’estat d’alarma i durant els dies de confinament. Entre aquests serveis de forma agregada han tingut la següent puntuació: atenció a les persones (6,62 ), informació general (6,48), capacitat de lideratge (6,38), funcionament dels serveis públics essencials (6,26) i mesures d’emergència econòmica (6,09). En concret, els dos serveis que han estat més ben valorats han estat la gestió de l’ordre públic, la seguretat i fer complir les normes de l’estat d’alarma amb un 6,74, i l’atenció a domicili de la gent gran que ho ha necessitat amb un 6,73.