Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

El president Illa reivindica la Constitució com a “símbol d’unió”

Avatar photo
El president confia que les negociacions amb Junts per les competències d’immigració “aniran bé”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha defensat que la Constitució espanyola “és fruit d’un acord entre diverses” i és “el símbol d’unió de diferents visions” en benefici d’un projecte comú. Així ho ha assegurat en unes declaracions als mitjans aquest divendres al Congrés, abans dels actes de celebració del 46è aniversari de la Carta Magna. El dirigent socialista ha sostingut que el text ha permès “avançar molt”, tot i que encara “queda molt” en àmbits com l’habitatge. “Fan mal aquells que s’apropien d’ella. No l’entenen i no li fan cap favor, i menys quan la fan servir com una arma llancívola”, ha criticat Illa, que ha afegit que “la millor manera de defensar-la és no apropiar-se’n”.

Preguntat sobre les negociacions amb Junts per al traspàs de les competències d’immigració a la Generalitat, el president de la Generalitat s’ha limitat a expressar “confiança que les coses aniran bé”. Aquest pròxim dilluns, Carles Puigdemont oferirà una roda de premsa des de Brussel·les per a valorar el compliment dels acords assolits per a la investidura de Pedro Sánchez, on el seu partit detecta moltes mancances.

Amb la seva presència als actes pel Dia de la Constitució, Illa segueix la línia traçada el 12 d’Octubre, quan va decidir assistir als actes oficials i institucionals a Madrid després de 14 anys sense representació de la presidència catalana.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Cap de setmana de vent i nevades intenses a Andorra

Notícia següent

Activada l’alerta del Ventcat per vents de més de 100km/ arreu de Catalunya

Notícies relacionades