Catalunya

El comerç no preveu oferir “tants” descomptes a les rebaixes com altres anys

Els botiguers admeten “optimisme” després d’un “molt bon” Nadal

Els comerciants afronten les rebaixes amb menys estoc a les botigues després d’un “molt bon” Nadal i, per aquest motiu, no preveuen oferir “tants” descomptes com altres anys. La majoria d’establiments donaran aquest dimarts el tret de sortida d’una nova campanya d’ofertes, que afronten amb “optimisme”. Així ho apunten en declaracions a l’ACN representants de la patronal Pimec Comerç i l’associació d’eixos comercials i turístics Barcelona Oberta. El sector explica que el desembre ha estat un “bon mes”, afavorit per les temperatures, el calendari i més turistes asiàtics. Les associacions de consumidors, per la seva banda, alerten que durant les rebaixes hi ha “fraus i irregularitats” en alguns comerços i exigeixen més inspeccions.

“No serà per llançar coets, però sí que, donat les circumstàncies, creiem que serà una campanya prou bona”, anticipa el president de Pimec Comerç, Antoni Torres, que parla d’un ambient d’“optimisme conscient” entre els botiguers. La patronal de les pimes evita fer previsions de vendes i facturació, però assegura que percep “predisposició” dels consumidors.

Una bona campanya de Nadal

Respecte d’altres períodes, les rebaixes d’enguany arriben amb els comerços donant per superat l’impacte de la pandèmia i pràcticament també el de la inflació. El portaveu de Barcelona Oberta, Joaquim de Toca, explica que això s’ha fet notar durant la campanya de Nadal. “El desembre ha anat molt bé per tres factors: el temps, l’efecte calendari i perquè hem vist més turistes del normal, sobretot asiàtics”, resumeix.

En aquest sentit, el portaveu detalla que el fet que no hagi plogut però sí que hagi fet fred ha provocat que els consumidors “hagin sortit a comprar” roba d’hivern, a diferència del que va passar l’any passat. Sobre el calendari, assenyala que el diumenge posterior al Black Friday va caure ja en desembre, fet que també “ha beneficiat” les vendes de l’últim mes de l’any. En relació amb els turistes, recorda que a finals del 2023 la Xina encara tenia restriccions a l’hora de viatjar per la pandèmia.

Tot plegat ha provocat que aquesta vegada les botigues arribin amb menys productes acumulats respecte d’altres anys. “En general, el comerç ha venut bastant, amb la qual cosa ara tindrà menys a rebaixar”, diu el representant de Barcelona Oberta. “Potser no hi haurà tants descomptes”, avança.

Més botigues s’esperen al 7 de gener

Com que altres anys els establiments acumulaven estoc que no havien aconseguit vendre, optaven per avançar els descomptes i oferir-ne ja durant la primera setmana de l’any per “no jugar-s’ho tot” passades les compres de Nadal. Enguany, però, la “majoria” espera que passin Reis i aposta, tal com era “tradicional”, a arrencar la campanya el 7 de gener.

Una minoria de grans establiments ubicats a eixos comercials com el Passeig de Gràcia de Barcelona, la Rambla de Catalunya o el Portal de l’Àngel, però, sí que han anticipat descomptes. La imatge de rètols anunciant ofertes que aquests mostren als aparadors es contraposa, una vegada més, amb la de les petites botigues. “Són dos mons”, lamenta la sectorial de Pimec, que desconfia de les ofertes “d’estil agressiu”.

Fer “malabars” amb els preus

El president de Pimec Comerç reivindica els establiments de proximitat i defensa que són “espais de confiança” que “no faran jocs de malabars amb els preus”. “Al final hi ha un missatge que hem de tenir molt clar: quines ciutats o quins pobles volem?”, reflexiona. “Ho volem tot desert i centrat només en una sèrie d’establiments comercials que estan en un eix o a l’exterior d’una ciutat? Això modela una ciutat”, apunta.

En aquesta línia, les organitzacions de consumidors aconsellen “fer un seguiment” dels preus per evitar caure en “falsos descomptes o fraus”. L’associació Facua alerta que hi ha marques que publiciten com a rebaixat un producte que realment no ho està. També explica que alguns establiments apugen els preus en els dies previs a la campanya de descomptes per després etiquetar-los com a rebaixats. “Recomanem als consumidors que no es deixin encegar pels enormes descomptes que suposadament s’apliquen”, diu. A més, insta les autoritats competents a fer més inspeccions i publicar les sancions dels incompliments que es detectin.

Tags: Catalunya
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Cau un grup criminal que va atemorir als negocis d’Osona amb tres robatoris en un dia

Els veïns d'Osona ja poden descansar tranquils després que els Mossos d'Esquadra hagin detingut als cinc integrants d'un grup criminal…

37 segons fa

ATENCIÓ | Investiguen la mort d’una bussejadora en una cova submarina com un crim de violència masclista

La mort de Lorena, una dona de 37 anys, el mes de gener passat quan feia una immersió a la…

5 minuts fa

Santa Tecla registra un augment significatiu d’urgències per la grip

L'activitat a les urgències de Santa tecla va augmentar un 10% a causa dels casos de grip, una data que…

14 minuts fa

Resposta de la Generalitat al cara a cara d’Ayuso: “Siguem seriosos”

El Govern de Salvador Illa s'ha mostrat contundent davant la proposta de la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, de mantenir…

19 minuts fa

Parlon assumeix un repunt d’actituds violentes a Catalunya, però no ho relaciona amb la pandèmia

La consellera d'Interior, Núria Parlon, ha admès que hi ha més actituds violentes des de la pandèmia, però ha negat…

21 minuts fa

La xerrada ‘Mossos d’Esquadra durant la Guerra Civil Espanyola’ arriba al Museu de la Noguera

En el marc del cicle xerrades amb expertesa que organitza el Museu de la Noguera, aquest dijous dia 6 de…

24 minuts fa

Esta web utiliza cookies.