L’actriu Yolanda Ramos és una de les còmiques més estimades del panorama televisiu espanyol, i precisament el seu èxit entre el públic va fer que fos una de les escollides per participar en la gala dels Premis Feroz 2025, uns premis de l’Associació d’Informadors Cinematogràfics d’Espanya des del 2014 per a destacar la millor producció audiovisual espanyola de l’any, tant en cinema com en televisió.
Però el seu paper durant la gala dels premis no va agradar tant a una part important del públic i del sector, especialment als guionistes, perquè, segons ella mateixa va explicar durant la gala, va fer que es canviés el guió de la gala poques hores abans de celebrar-se perquè no li agradava.
“Ens va arribar el guió, i jo com que soc una xuleta, vaig dir «no m’agrada»”, va explicar l’actriu al costat de l’actor Daniel Guzmán. Ramos va descriure la seva confessió com “el més autèntic” que el públic havia escoltat en molt de temps.
L’actriu, després de llegir-se un guió que “no li agradava”, va proposar als organitzadors canviar-lo poques hores abans de la gravació. Ramos ha descrit els guionistes de la gala com a “supergenerosos”, però Guzmán ha afegit que ho han estat perquè “no els quedava una altra”.
Yolanda Ramos ha explicat també que, de fet, va posar un ultimàtum als organitzadors: “Si no em deixen canviar, no presento. Ho trenquem tot i ho fem de nou”, ha explicat, i ha afegit que els guionistes van ser “meravellosos”.
La intervenció de Yolanda Ramos i Daniel Guzmán va acabar demostrant que s’havia refet el guió de pressa i corrents: Va ser atropellada i van haver d’interrompre-la per falta de temps.
Con lo bien que está en #LateXou, y lo mal que lo hizo en los #Feroz2025
Una falta de respeto a los guionistas brutal. Trabajar en equipo NO es avisar unas horas antes de la gala que no te gusta el guion y que lo vas a cambiar por completo, Yolanda pic.twitter.com/ds4BtTrYqe
— M (@casasola_89) January 27, 2025
Molts treballadors del sector audiovisual, especialment guionistes, s’han mostrat molt contraris a l’actuació de l’actriu. Javier Giner, responsable de la sèrie de televisió ‘Yo, adicto’, va acusar l’actriu “d’una falta de respecte i d’educació” contra l’equip de guionistes que va treballar per preparar la gala.
Chica, me voy a mojar: lo de Yolanda Ramos ayer en los Feroz me pareció una falta de respeto y educación hacia los guionistas que llevan semanas dejándose la piel para hacer el mejor guion posible y para los cientos de personas que llevan currando semanas en la gala. Así no mola.
— Javier Giner (@j_giner) January 26, 2025
Víctor Santos, guionista, va expressar a ‘X’ que “si això de Yolanda Ramos és veritat, jo al·lucino. He escrit alguns guions de gales i estic acostumat al fet que moltes persones pugen a l’escenari i diguin: «no, així no». O que directament menyspreïn la teva feina en directe. Però d’alguns actors no m’esperava el mateix”. Santos insisteix: “La gent, en una feina normal, no fa el que li dona la gana. Fa el que diuen els caps”.
La gente en un trabajo normal no hace lo que le da la gana, hace lo que le dicen los jefes. Saltarse el guion debería ser como si tú vas a una reunión a presentar resultados y decides ponerte a hablar de la junta de vecinos. En fin…
— Víctor Santos (@vdesantos_) January 27, 2025
Per la seva banda, Cristóbal Garrido, de la sèrie Fariña, entre altres, ha expressat a BlueSky que “el que ha passat amb Yolanda Ramos als Feroz ha estat genial. Hi ha una mena d’actor que considera que la primera parida que se li ocorre és millor que un guió que ha estat treballant durant mesos pels guionistes. I quan els deixes sense xarxa (sense guió), passa el quadre mariner que hem vist”. “És matemàticament impossible que el guió que Yolanda Ramos ha presumit d’haver rebutjat fos pitjor que el que ha pretès fer aquesta nit. Quina vergonya”, ha afegit.
Lo que ha pasado con Yolanda Ramos en los #Feroz2025 ha sido genial. Hay un tipo de actor que considera que la primera parida que se le ocurre es mejor que un guión que ha sido trabajado durante meses por los guionistas. Y cuando les dejas sin red (sin guión) pasa el cuadro marinero que hemos visto.
— Cristóbal Garrido (@cristobalgarrido.bsky.social) 26 de gener del 2025, a les 1:53